اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

کمک 50 میلیارد تومانی مازندرانی‌ها برای مقابله با کرونا

فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: در حدود 2 ماه گذشته مردم مازندران بیش از 50 میلیارد تومان در بحث فعالیت‌های بسیج کمک کردند و این جدا از تجهیزاتی است که برای بیمارستان‌ها خریداری شد.

کمک 50 میلیارد تومانی مازندرانی‌ها برای مقابله با کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، سردار محمدحسین بابایی یک‌شنبه‌شب از کارگاه محل تولید ماسک و گان پزشکی در هنرستان دخترانه هاجر این شهرستان، تولید دستکش یک‌بار مصرف و مواد شوینده بسیج دانش آموزی نوشهر و تولید ماسک و تهیه سبد معیشتی مرکز نیکوکاری یاران گمنام و گردان بیت المقدس شهید معقولی بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی همبستگی و وحدتی که ایجاد شده بود تداوم یافت، اظهار کرد: این سرمایه بزرگی برای مملکت ما است که حضور مردم باعث آن شد و باید گفت برخلاف تصور دشمنان که با تحریم و دیگر مشکلات فکر می‌کردند دچار آسیب شدیم ولی این آسیب به خودشان برگشت و ما با استفاده از این موقعیت، هم سرمایه انسانی و اجتماعی خوبی در کشور به دست آوردیم و هم ابتکارات و خلاقیت‌ها به دست آمد.

وی افزود: اکنون یک نیروی وسیع در کشور ایجاد شد تا چنانچه جنگ بیولوژیک اتفاق بیفتد ما سربازان آموزش دیده در نقطه نقطه کشور در شهر و روستاها داریم که راهکار را یاد گرفتند و از سویی دیگر هم تجربیات خوبی در حوزه کادر پزشکی و غیره به دست آمد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه داروهای خوبی نیز شروع به تست شدند و امیدواریم که نتایج موفقیت‌آمیزی داشته باشد، گفت: بالاتر از همه که اهمیت بیشتری دارد، همراهی مردم است و مردم معنی ایثار را به خوبی می‌فهمند.

وی عنوان کرد: در کشور ما تقریبا هیچ نقطه‌ای در ایران نیست که جمعی از مردم وارد گود نشده باشند و مردم برای تولید ماست و لباس گان پزشکی پای کار آمدند و این باعث آرامش جامعه شد.

این مسؤول تصریح کرد: ابر قدرت هایی که خیلی قیافه می‌گرفتند، الان به دلیل کمبود امکانات و تلفاتی که در بحث کرونا دارند نمی‌دانند چگونه باید آن را جمع کنند و همان‌هایی که با هم متحد بودند و اتحادیه داشتند در ساده ترین چیزها به وحشی گری، جنگ ماسک و سرقت راه انداختند اما در ایران، مردم در اهدای ماسک، لباس پزشکی و... به پزشکان و پرستاران از یکدیگر سبقت می‌گیرند و به آنها روحیه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه آن‌قدر انفاق و ایثار صورت گرفت که معجزه آفرید، افزود: رزمایش کمک مؤمنانه که انجام شد فوق تصور برنامه‌ریزی‌های ما بود و امسال ماه رمضان به یاد ماندنی و ویژه خواهیم داشت.

بابایی خاطرنشان کرد: در حدود دو ماه گذشته مردم مازندران بیش از ۵۰ میلیارد تومان فقط در بحث فعالیت‌های بسیج کمک کردند و این جدا از تجهیزاتی است که برای بیمارستان‌ها خریداری شد که البته این حرکت‌ها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تا ۲۵ فروردین ۹۹ بسیجیان مازندران بیش از ۵ میلیون قطعه انواع دستکش، ماسک و گان پزشکی تولید کردند، اظهار کرد: بیش از ۱۰۱ هزار بسته معیشتی تا قبل از نیمه شعبان توزیع شد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به اینکه بیش از ۵ میلیون لیتر مواد ضدعفونی کننده در سطح روستاها و شهرها توزیع عملیات ضدعفونی و گندزدایی صورت گرفت، گفت: در حال حاضر نیز تا آنجایی که خبر دارم در برخی شهرستان‌ها حدود چهار میلیارد تومان پول و دیگر اجناس تهیه و همچنان این کمک‌ها ادامه دارد.

وی از اجرای برنامه سه مرحله ای کمک‌های مؤمنانه خبر داد و تصریح کرد: یک مرحله تا قبل از ماه رمضان، در مرحله دوم در نیمه ماه مبارک رمضان به مناسبت میلاد امام حسن عسگری(ع) انجام می‌شود و مرحله سوم هم در شب عید فطر صورت خواهد گرفت که البته در این بین برنامه‌های دیگری نیز اجرا خواهد شد.

بابایی بیان کرد: در بحث افطاری نیز امسال به دلیل رعایت فاصله بهداشتی در بحث کرونا، زمینه‌سازی صورت گرفت تا افراد و خیرین بتوانند به هیأت‌ها و آشپزخانه‌هایی که تدارک دیده شده است اقلام مواد غذایی را تحویل دهند تا طبخ شود و سپس در بین جامعه هدف توزیع شود که جامعه هدف ما بیش از صد هزار نفر است اما هنوز شناسایی ادامه دارد و مطمئناً بیش از این تعداد خواهد بود.

وی ادامه داد: بخش اول توزیع را از فریدونکنار و در روز دوم اردیبهشت سالروز شهادت شهید بصیر و روز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شروع خواهیم کرد و سپس روز پنجشنبه از گلوگاه و نوشهر و در نهایت جمعه نیز بقیه شهرها انجام خواهد شد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران اظهار کرد: تاکنون ۴۴۰ هزار نفر روز بسیجیان در امر ضدعفونی به مبارزه با ویروس کرونا فعالیت کردند و حضور بسیار عالی داشتند که بیش از حد تصور برنامه‌های ما با استقبال بسیاری رو به‌رو بودیم.

وی با اشاره به اینکه رزمایش ایثار تا نیمه شعبان انجام شد و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: همه بسیار خوب کار کردند ولی دو گروه نقش پررنگی داشتند که یک گروه خانم‌ها بودند و همواره در همه عرصه‌های پزشکی پرستاری و نیز حضور در کارگاه‌ها برای تولید ماسک و لباس‌های پزشکی تا پشتیبانی حضور پررنگی داشتند و یک گروه نیز روحانیت بودند که در دو قالب نیروهای جهادی همراه همه طیف‌ها حرکت کردند.

بابایی گفت: گروه دیگر به نام قرارگاه موسی بن جعفر (ع)، ذیل قرارگاه پدافند زیستی استان در موضوع کمک به تجهیز، غسل و کفن درگذشتگان ناشی از ویروس کرونا مباحث شرعیات را انجام می‌دادند و خوب درخشیدند و کار بسیار قابل تقدیری است.

انتهای پیام / 86019/ع/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول