اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

روایت کمک مؤمنانه؛ از پویش‌های مردمی تا تهیه هزاران بسته معیشتی+تصاویر

لبیک مردم به خواسته «کمک مؤمنانه» رهبر معظم انقلاب اسلامی این روزها ستودنی است؛ پویش‌های مردمی برای این هدف راه‌اندازی و هزاران بسته معیشتی در استان سمنان تهیه شده است.

روایت کمک مؤمنانه؛ از پویش‌های مردمی تا تهیه هزاران بسته معیشتی+تصاویر

خبرگزاری فارس سمنان- گروه اجتماعی: تردیدی وجود ندارد که اسلام، دین رحمت و مهربانی است و وقتی خداوند متعال در مال و ثروت اغنیا، حق فقرا را قرار داده است، یعنی همواره باید به فکر نیازمندان و تنگ‌دستان جامعه بود.

دین مبین اسلام به ثروتمندان دستور داده تا با دست خود سهم فقرا را جدا کرده و به نیازمندان واقعی بپردازند و این اوج تجلی محبت و هم‌نوع‌دوستی در دین المی ماست؛ یعنی اسلام به فکر فقرا بوده و آنان را فراموش نکرده است.

امام صادق (ع) نیز به این مسأله اشاره کرده و فرموده است: «مردم اگر حقوق و واجبات مالی خود را ادا می‌کردند، همه از یک زندگی مطلوب و رضایت‌بخشی برخوردار می‌شدند» و امروز مردم به میدان آمده‌اند و لبیک آنها به خواسته «کمک مؤمنانه» رهبر معظم انقلاب اسلامی این روزها ستودنی است.

پویش‌های مردمی برای این هدف راه‌اندازی و هزاران بسته معیشتی در استان سمنان تهیه شده است.

اهدای ۲۲۸ بسته مواد غذایی به نیازمندان در شهمیرزاد

پویش مردمی «سفره مهربانی» با هدف اهدای بسته‌های مواد غذایی در ماه مبارک رمضان با تلاش شبکه اطلاع‌رسانی شهمیرزادی‌ها و با حمایت خیران نیک‌اندیش شهمیرزادی با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن برای برخی کسب‌وکارها، اصناف و اقشار آسیب‌پذیر جامعه آغاز شد.

مدیر شبکه اطلاع‌رسانی شهمیرزادی‌ها اظهار کرد: این پویش مردمی با تکیه بر فرموده رهبر معظم انقلاب برای رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه به مردم آغاز شده است و خیران نیک‌اندیش شهمیرزادی که همواره در تمام محورها در شهمیرزاد نقش‌آفرین هستند، در آن مشارکت دارند.

حامد علایی افزود: در این حرکت خیرخواهانه، نیکوکاران در پویش سفره مهربانی به تهیه بسته‌های مواد غذای برای نیازمندان آسیب‌دیده از ویروس کرونا اقدام می‌کنند.

به گفته وی، پایگاه بسیج اصناف و حوزه مقاومت بسیج حضرت رسول (ص) شهمیرزاد در این پویش مردمی در کنار شبکه اطلاع‌رسانی شهمیرزادی‌ها در چندین مرحله به توزیع بسته‌های مواد غذایی بین خانواده‌های نیازمند با حفظ کرامت آنها اقدام می‌کند.

علایی با قدردانی از تلاش‌های مؤسسه خیریه امیرالمؤمنین (ع) و مرکز نیکوکاری حضرت ولی‌عصر (عج) و دیگر خیران شهمیرزادی که در قالب دیگر عناوین به تهیه و تأمین بسته‌های معیشتی و بهداشتی اقدام می‌کنند، تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن کریم، بسته‌های مواد غذایی در طرح اهدای 114 بسته در هر مرحله به تعداد سوره‌های مبارک قرآن کریم توزیع می‌شود.

مدیر شبکه اطلاع‌رسانی شهمیرزادی‌ها خاطرنشان کرد: این پویش با توزیع دو مرحله 114 عددی به تعداد 228 بسته مواد غذایی آغاز شده است و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

علایی با بیان اینکه ارزش ریالی هر بسته مواد غذایی دو میلیون ریال است، اظهار کرد: این بسته‌ها شامل پنج کیلوگرم برنج، دو بطری روغن، سه بسته ماکارونی، دو بسته سویا و پنیر، یک کیلوگرم قند، شکر و حبوبات، دو عدد تن ماهی، یک بسته چای، خرما، رب گوجه و صابون است.

وی با اشاره به اینکه سفره مهربانی به وسعت دست‌های بخشنده و سخاوتمند شهمیرزادی‌ها وعده‌گاه دل‌های مهربان و دست‌های بخشنده خیران است، تأکید کرد: در این پویش، تمام بسته‌های مواد غذایی از اصناف شهر شهمیرزاد تهیه می‌شود.

به گفته این بانی خیر، ماه پر از خیروبرکت رمضان ماه انفاق و دستگیری از نیازمندان است و امسال هزینه‌هایی که هر ساله صرف تهیه افطاری در این شهر می‌شد، نیز به همت خیر نیکوکار و مردم مؤمن، به‌منظور کمک به معیشت مردم نیازمند در نظر گرفته می‌شود.

علایی خاطرنشان کرد: در این پویش، علاوه بر توزیع بسته‌های مواد غذایی توسط خیران، طرح‌هایی به جهت گرامیداشت یاد و خاطره درگذشتگان و به نیت اهداکنندگان این پویش خیرخواهانه در ایام ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

توزیع بسته‌های معیشتی بین بیماران شاهرود

توزیع بسته‌های معیشتی بین بیماران نیازمند کرونایی توسط بسیج جامعه پزشکی شهرستان شاهرود انجام شد.

این اقدام با هدف توجه به تعالیم اسلامی انجام شده که هم به جامعه اهمیت می‌دهد و هم به فقرای جامعه و اهمیت به فقرا و ریشه‌کن کردن آن از جامعه را از ضروریات یک جامعه می‌داند.

پویش رسانه‌ای رزمایش مواسات در مهدی‌شهر

حجت‌الاسلام محمد بارانی، امام جمعه مهدی‌شهر از آغاز پویش رسانه‌ای رزمایش مواسات در مهدی‌شهر خبر داد و گفت: رسانه‌ها همواره در عرصه‌های مختلف با انعکاس خبر زمینه رشد و رفع مشکلات را در جامعه فراهم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه قلم شیوای خبرنگاران در این بحران با افزایش اطلاعات عمومی و بهداشتی مقابله با کرونا، ارائه خدمات را سهل‌تر کرد، افزود: کمیته رسانه‌ای در رزمایش مواسات تعریف شده و در این راستا، رسانه‌های فعال مهدی‌شهر در پویشی، شور رسانه‌ای را به نمایش خواهند گذاشت.

بارانی ادامه داد: در این رزمایش خبرنگاران، عکاسان و سایر اصحاب رسانه با ثبت صحنه‌های ایثار، همدلی مردم و انعکاس این رویدادها موجب اعتمادسازی جامعه به رسانه‌های مکتوب، دیداری و شنیداری خواهند شد.

امام جمعه مهدی‌شهر تصریح کرد: رسانه‌های فعال شهرستان در مدت بحران شیوع ویروس کرونا همپای کادر درمان، نیروهای مخلص و ایثارگر سپاه و بسیج و دیگر فعالین در این بخش توانستند زیباترین صحنه‌ها را به ثبت برسانند و در این رزمایش نیز به‌طور حتم نقش به‌سزایی ایفا خواهند کرد.

بارانی با تأکید بر تهیه سوژه‌های ارزشمند خبری در این بحران متذکر شد: سوژه‌های خبری و گزارش‌های بسیار زیبایی توسط فعالان رسانه‌ای مهدی‌شهر، با هوشمندی و دقت نظر بالا در حوزه‌های مختلف که نشان‌دهنده همدلی، اتحاد و کمک‌های مؤمنانه مهدی‌شهر در این بحران بود، به نمایش گذاشته شد که جای قدردانی دارد.

وی به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اشاره و خاطرنشان کرد: رزمایش مواسات با هدف کمک‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر در بحران ویروس کرونا به صورت ملی در حال اجراست.

تهیه ۸۰۰۰ بسته معیشتی در مهدی‌شهر

امام جمعه مهدی‌شهر با تأکید بر اینکه رسانه‌ها با ایجاد شور رسانه‌ای کمک‌های مؤمنانه را به نمایش درآورند، افزود: پویش رسانه‌ای رزمایش مواسات توسط بسیجیان فعال رسانه مهدی‌شهر آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

بارانی طی گزارشی برگزاری جلسات قرارگاه شهرستانی را بابرکت اعلام و اظهار کرد: هشت هزار بسته معیشتی و 35 رأس گوسفند و دو رأس گاو درمجموع به مبلغ یک میلیارد و 750 میلیون تومان توسط مردم خیراندیش شهرستان مهدی‌شهر تهیه و بین افراد آسیب‌پذیر توزیع می‌شود.

وی اظهار کرد: کمیته نظارت و هماهنگی، فضای مجازی و رسانه‌ای، یاوران احسان و فرهنگی ازجمله کمیته‌هایی هستند که زیر نظر قرارگاه در شهرستان مهدی‌شهر به فعالیت می‌پردازند.

انتهای پیام/74002/م/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول