اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

تحلیل انتخابات مجلس در حزب اسلامی کار

حزب اسلامی کار به آنچه در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گذشت ورود کرده و تحلیل خود را پس از بهتر شدن شرایط ویروس کرونا در کشور به شورای مرکزی خود گزارش می‌کند.

تحلیل انتخابات مجلس در حزب اسلامی کار

حوزه احزاب خبرگزاری فارس: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه سال ۹۸ در در ایران برگزار شد و با توجه به اینکه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان لیست واحدی را برای این دوره از انتخابات ارائه نکرد، حزب کارگزاران سازندگی با لیست «یاران هاشمی» و ۸ حزب اصلاح‌طلب دیگر از جمله حزب اسلامی کار، با لیست «آمدیم برای ایران» در انتخابات شرکت کردند.

قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که دو مورد مبتلا به ویروس کرونا در کشور مشاهده شده است و پس از آن بود که بسیاری از فعالیت‌ها از جمله فعالیت‌های سیاسی، حزبی، تشکیلاتی به حالت تعطیل و نیمه تعطیل در آمد.

محمد نیشابوری سخنگوی حزب اسلامی کار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس درباره فعالیت حزب اسلامی کار در روزهای کرونایی گفت: «با توجه به شیوع ویروس کرونا و دستور اکید مقامات ستاد مبارزه با کرونا و توصیه به عدم جلسات حضوری، جلسات به شکل مجازی صورت می گیرد.

وی افزود: حزب اسلامی کار در جلسات مجازی دستورالعمل هایی داشته که مربوط به استان ها بوده و به شعب استانی ابلاغ شده است.

سخنگوی حزب اصلاح‌طلب اسلامی کار می‌گوید که حزب متبوعش به مقوله تحلیل انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هم ورود کرده است. 

وی گفت: «به زودی یعنی پس از پایان ویروس کرونا و عادی شدن شرایط تحلیل انتخابات حزب اسلامی کار برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به استماع همه اعضای شورای مرکزی حزب خواهد رسید.»

*ورودی به انتخابات ۱۴۰۰ نداشتیم

نیشابوری در پاسخ به این پرسش که آیا حزب اسلامی کار به موضوع انتخابات ۱۴۰۰ نیز ورود کرده است یا نه؟ گفت: «با توجه به اینکه کشور تازه از موضوع انتخابات مجلس یازدهم فارغ شده و مرحله دوم انتخابات نیز همچنان وجود دارد هنوز به مقوله انتخابات ۱۴۰۰ ورودی نداشته‌ایم.»

به گزارش فارس، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه سال ۹۸ در در ایران برگزار شد و با توجه به اینکه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان لیست واحدی را برای این دوره از انتخابات ارائه نکرد حزب کارگزاران سازندگی با لیست یارانه هاشمی و ۸ حزب اصلاح طلب دیگر از جمله حزب اسلامی کار با عنوان لیست آمدیم برای ایران در انتخابات شرکت کردند.

مجید انصاری سرلیست دو لیست اصلاح‌طلب «آمدیم برای ایران» و «یاران هاشمی» و دیگر نامزدهای اصلاح‌طلب همراه با وی در این دو لیست نتوانستند حتی یک کرسی پارلمان یازدهم را تصاحب کنند و 30 بر صفر بر رقیب اصولگرای خود که با لیست وحدت و با سرلیستی محمدباقر قالیباف به میدان آمده بود باختند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول