اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سیاستمدار عراقی: برخورد با مفسدین نیاز به شجاعت و تصمیم جدی دارد

رئیس سابق کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق از دخالت برخی فرماندهان امنیتی در پرونده‌های فساد در دستگاه امنیتی این کشور از جمله در آزادی شماری از تروریست‌ها خبر داد.

سیاستمدار عراقی: برخورد با مفسدین  نیاز به شجاعت و تصمیم جدی دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «حاکم الزاملی» رئیس سابق کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق روز شنبه از دخالت برخی فرماندهان امنیتی در پرونده‌های فساد و دخالت در آزادی متهمان به عملیات تروریستی و خطرناک در ازای دریافت مبالغ مالی خبر داد.

الزاملی در گفت‌وگو با پایگاه خبری العربی الجدید گفت:  «افسران و فرماندهان از دستگاه‌های امنیتی رسمی عراق به دلیل دخالت در پرونده‌های فساد از جمله قاچاق مواد مخدر و درجه دادن به برخی افسران عراقی در ازای پرداخت رشوه‌های میلیونی و همچنین به دلیل آزاد کردن تروریست‌هایی در ازای دریافت پول حالا به جرگه ثروتمندان عراقی ملحق شده‌اند».

الزاملی با بیان اینکه  عملکرد دستگاه امنیتی در عراق بر کار دیگر وزارتخانه‌ها و زندگی اجتماعی مردم هم تاثیرگذار است، گفت:« برخورد با مفسدین در بخش‌های امنیتی و نظامی نیاز به شجاعت و تصمیم جدی دارد به خصوص که بسیار از افسران با احزاب و جریان‌های سیاسی با نفوذ در کشور در ارتباط هستند».

این مقام سابق عراقی تصریح کرد: «پرونده امنیتی انباشته از فساد و سوء استفاده از پست‌ها و  موارد زیادی اختلاس در قراردادهای تسلیحاتی، اطلاعاتی و تجهیزاتی است و وظیفه و ماموریت نخست وزیر جدید تجدید نظر و ارزیابی فرماندهان و مسئولان امنیتی از طریق پیگرد آنهاست، زیرا اصلاح در عراق از اصلاح در نهاد امنیتی شروع می‌شود».

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول