اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تعیین تکلیف تعاونی‌های مسکن بلاتکلیف در زنجان

استاندار زنجان گفت: تکلیف تعاونی‌های مسکنی که سالیان متمادی است، بلاتکلیف مانده تعیین می‌شود.

تعیین تکلیف تعاونی‌های مسکن بلاتکلیف در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فتح‌الله حقیقی ظهر امروز در جلسه شورای مسکن استان زنجان با اشاره به فعالیت در حوزه تولید مسکن بر اساس نقشه راه اظهار کرد: این نقشه تدوین شده و به زودی ابلاغ می‌شود.

استاندار زنجان با اشاره به جدی بودن موضوع ساخت مسکن برای متقاضیان اضافه کرد: ساخت مسکن با حجم انبوهی از متقاضی، نیازمند بهره‌گیری از تجربیات سال‌های گذشته و همچنین توجه به کیفیت در کنار کمیت است.

وی بر لزوم هماهنگی بین دستگاهی برای اجرای دقیق و به موقع دستگاه‌ها در مورد موضوع مسکن شد و خاطر نشان کرد: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مسؤولیت نظام بخشی به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان را دارد.

حقیقی با تاکید بر اینکه باید در سال‌جاری تکلیف تعاونی‌های مسکنی که سالیان متمادی است از اعضا پول گرفته‌اند ولی واحدها را به سرانجام نرسانده‌اند تعیین شود، ادامه داد: حدود 4 هزار واحد مسکونی بلاتکلیف مانده و تعاونی‌ها اقدامی برای تکمیل آن صورت نداده‌اند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه با اجرای طرح اقدام ملی مسکن، حجم قابل توجهی سرمایه وارد حوزه مسکن زنجان می‌شود، تاکید کرد: ساخت مسکن بخشی از برنامه استان برای جهش تولید است.

وی با بیان اینکه تاکنون 35 هزار نفر در استان در سه مرحله برای طرح اقدام ملی مسکن نام‌نویسی کرده‌اند، تصریح کرد: 357 هزار مترمربع زمین برای ساخت واحدهای مسکونی پیش‌بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه تا به امروز زمین مورد نیاز برای ساخت ۶ هزار واحد مسکونی در شهر زنجان در قالب طرح اقدام ملی قطعی شده است، اظهار کرد: ثبت‌نام طرح اقدام ملی تولید مسکن در سه مرحله برای استان زنجان انجام شده است.

مسعود بیات‌منش با اشاره به اینکه بیش از ۱۵ هزار نفر در طرح اقدام ملی ثبت‌نام کردند، افزود: تاکنون ۲ هزار و ۶۲۰ نفر از مراحل پالایش عبور کرده و مدارک‌شان تکمیل شده است.

وی با اشاره به اینک فراخوان برای دعوت از پیمانکاران و انبوه‌سازان برای ساخت واحدهای طرح اقدام ملی تولید مسکن اعلام شده است، تصریح کرد: ۶۰ پیمانکار در حوزه ساخت و ساز مسکن پس از فراخوان مراجعه و پرونده‌ها به شکل الکترونیکی ارسال و بررسی شده است‌.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول