اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

بهبودی قطعی ۵۰۲ بیمار کرونایی در کردستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از بهبودی قطعی ۵۰۲ بیمار مبتلا به کرونا در کردستان خبر داد.

بهبودی قطعی ۵۰۲  بیمار کرونایی در کردستان

فرزین رضاعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: تاکنون ۲ هزار و ۷۲ نمونه آزمایش ابتلا به ویروس کرونا در استان انجام شده که از این تعداد  ۹۵۳ مورد مثبت و ۱۰۰۷  مورد نیز منفی اعلام شده است.

وی تعداد مبتلایان به کرونا به تفکیک شهرستان را در سقز  ۲۵۶ مورد، در  بانه ۱۳۳، سنندج ۲۳۰، در کامیاران ۵۰ نفر، در قروه ۶۳، در مریوان ۵۸ نفر، دیواندره  ۴۷ مورد، بیجار ۴۴ نفر، در دهگلان ۵۲ و در سرواباد ۱۵ نفر عنوان کرد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان  تصریح کرد: از ابتدای شیوع این بیماری در استان  تاکنون یک میلیون و ۴۵۳ هزار و ۶۴  نفر معادل ۹۰  درصد کل جمعیت غربالگری شده‌اند.
 
رضاعی از بهبودی قطعی ۵۰۲  نفر در کردستان خبر داد و گفت: بایستی با رعایت اصول بهداشتی، رعایت مقررات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و ماندن در خانه با بحران کرونا مقابله و مبارزه کرد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان آمار فوت‌شدگان بیماری کرونا در استان از ابتدا تاکنون را ۱۰۶ مورد برشمرد و  افزود: از این تعداد ۳۲ نفر در سقز، ۱۶ نفر در قروه، در بانه ۱۵ نفر، در سنندج ۱۸ مورد، در مریوان پنج نفر و در بیجار هفت نفر، کامیاران هشت نفر، در دیوانده چهار نفر و یک نفر در دهگلان  اعلام شده است.

به گزارش فارس، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد:
از دیروز تا امروز ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۳۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹  در کشور شناسایی شد.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۰۸۶۸ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند، گفت: تا امروز ۵۰۳۱ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند.

به گفته جهانپور ،  تا امروز ۵۵۹۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند و  ۳۵۱۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

 وی تصریح کرد: تا کنون ۳۳۰ هزار و ۱۳۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.


انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول