اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ثبت نخستین وقف شهرستان سمنان در سال ۹۹

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان گفت: نخستین وقف سال ۱۳۹۹ در این شهرستان با نیت اجتماعی و فرهنگی به ثبت رسید.

ثبت نخستین وقف شهرستان سمنان در سال ۹۹

حجت‌الاسلام رضا نفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان با بیان اینکه نخستین وقف سال ۱۳۹۹ در شهرستان سمنان با نیت اجتماعی و فرهنگی به ثبت رسید، اظهار کرد: سه واحد آپارتمان مسکونی واقع در مسکن مهر سمنان توسط واقف خیراندیش سمنانی وقف شد.

وی افزود: ارزش تقریبی این واحدها هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است و با نیت ساخت یا بازسازی مساجد در شهرستان سمنان و ایجاد صندوق کارگشایی برای اعطای وام قرض‌الحسنه از محل عواید موقوفه به اشخاص بر اساس نظر متولی وقت موقوفه، وقف شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان تصریح کرد: وقف سکوی عروج انسان‌ها است و ویژگی مهم ماندگاری و دوام آن، به انسان توانایی می‌دهد تا ملکوت پیش رود.

نفری با بیان اینکه پاداش وقف به طور مدام به مدد و کمک واقف می‌آید تا اوج معنوی و ملکوتی واقف را کامل کند، عنوان کرد: ثمره و نتیجه وقف برای واقف دو بال است که در عوض دو چِشم به انسان واقف عطا می‌شود.

وی گفت: یکی از این بال‌ها به خاطر چشم بستن واقف به دنیا و دارایی‌های دنیاست که در راه رضای خداوند متعال وقف می‌کند و بال دیگر به خاطر چشم دوختن به عقبی است که واقف می‌خواهد با وقف ماندگار خود سکوی عروج معنوی خود به آسمان و رضای خالق خود را به دست آورد.

انجام نخستین وقف سال جاری در بسطام 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بسطام نیز بیان کرد: نخستین وقف جدید سال جاری شهر بسطام توسط واقف خیراندیش بسطامی انجام شد.

حجت‌الاسلام محمدرضا بخشی اظهار کرد: خانم زهرا حسین‌آبادی دو ساعت و نیم آب از چاه شماره ۲ روستای الیکائی را با نیات هزینه‌های جاری مسجد و حسینیه امام حسین (ع) و خیرات و مبرات در روستای الیکائی وقف کرد.

وی افزود: وقف نمونه بارز ازخودگذشتگی انسان از اموال دنیوی و فراهم کردن سرمایه معنوی و اخروی برای خود است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بسطام تصریح کرد: پس از مرگ پرونده انسان واقف تا روز قیامت مفتوح می‌ماند و ثواب اخروی عمل خیرخواهانه‌اش برای او ثبت می‌شود.

بخشی عنوان کرد: واقفان و خیرانی که قصد وقف اموال خود را دارند، می‌توانند با مشورت و انجام بررسی‌های لازم، نیازهای روز جامعه خود را شناسایی کرده و بر اساس این نیازها اقدام به تعیین نیت وقف خود کنند.

وی خاطرنشان کرد: با این کار واقفان بهترین یادگاری را تا ابد از خود به‌ جای می‌گذارند و بیشترین استفاده و ثمره معنوی و اجتماعی را از اموال خود می‌کنند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول