اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دستور رئیس جمهور ازبکستان برای اتخاذ تدابیر لازم جهت مقابله با کرونا

ازبکستان در راستای مقابله با کرونا و درمان مبتلایان به این ویروس باید بیش از 2 هزار و 300 عدد دستگاه تنفس مصنوعی خریداری کند.

دستور رئیس جمهور ازبکستان برای اتخاذ تدابیر لازم جهت مقابله با کرونا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان نشستی را برای بررسی همکاری با نهادهای مالی بین المللی در مبارزه با شیوع کرونا برگزار کرد.

بر اساس این گزارش، در سال 2020 میلادی معادل 2 میلیارد و 700 میلیون دلار اختصاص یافته توسط ساختارهای مالی بین المللی و خارجی هزینه می‌شود.

بخش عمده این وام ها متعلق به بانک توسعه آسیا، بانک جهانی و آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (JICA) است.

رئیس جمهور ازبکستان تاکید کرد باید پروسه جذب و هزینه 277 میلیون دلار که نهادهای مالی بین المللی برای زمینه بهداشت ازبکستان در مبارزه با شیوع کرونا اختصاص می‌دهند، تسریع شود.

رئیس جمهور ازبکستان همچنین دستور داد که بیمارستان های در حال ساخت در ناحیه «زنگی آتا» و منطقه قرنطینه در ناحیه «یوقاری چیرچیق» استان تاشکند باید با کمک بانک توسعه آسیا با فناوری های معاصر پزشکی مجهز شوند.

همچنین وزارت بهداشت موظف شده با وام 30 میلیون دلاری بانک توسعه آسیا و بانک جهانی دو هزار و 300 عدد دستگاه تنفس مصنوعی و دیگر تجهیزات پزشکی خریداری کند.

علاوه بر این میرضیایف همچنین دستور جذب سرمایه گذاری های تکمیلی بانک توسعه آسیا و بانک جهانی برای سیستم بهداشت و زمینه اجتماعی را داده است.   

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول