اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اجرای طرح‌های گردشگری آبی و تولید ثروت برای گلستانی‌ها از ۱۴ سد موجود استان

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: در استان گلستان وجود ۱۴ سد بزرگ مخزنی و سدهای کوچک مخزنی متعدد، می‌تواند ظرفیت‌های بزرگی برای رشد و توسعه صنعت گردشگری و تولید ثروت در استان باشند و بیشترین بهره‌وری را از آنها به دست آورد.

اجرای طرح‌های گردشگری آبی و تولید ثروت برای گلستانی‌ها از ۱۴ سد موجود استان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، سیدمحسن حسینی در اولین  جلسه آب منطقه ای گلستان با مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با هدف تسریع در فعالیت‌های گردشگری در منابع و تاسیسات آبی استان و تعیین سدهای بزرگ و کوچک مخزنی که قابلیت بهره‌برداری گردشگری دارند،  اظهار کرد: وقتی سد مخزنی بزرگ یا کوچکی در استان ساخته می شود تنها نباید برای تامین آب یا کنترل سیلاب از آن استفاده کرد بلکه در استان گلستان وجود ۱۴ سد بزرگ مخزنی و سدهای کوچک مخزنی متعدد، می‌تواند ظرفیت‌های بزرگی برای رشد و توسعه صنعت گردشگری و تولید ثروت در استان باشند و بیشترین بهره‌وری را از آنها به دست آورد.
وی تصریح کرد: با بررسی‌هایی که در شرکت آب منطقه‌ای استان انجام شد، ۲۵ نقطه گردشگری آبی در استان تعیین شده است که در نظر داریم در صورت تصویب این نقاط گردشگری آبی، در سال ۱۳۹۹ با اولویت و ترتیب زمانی برای همه این نقاط فراخوان جذب سرمایه‌گذار را انجام دهیم.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان نیز در این جلسه گفت: گردشگری آبی در سطح استان گلستان از چندین سال قبل با تعامل و همکاری بین شرکت آب منطقه‌ای و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با پیگیری و محوریت مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان پیگیری می‌شد و نقاط مستعدی شناسایی و ظرفیت‌هایی برای این نقاط دیده و پایه‌گذاری مناسبی در استان شکل گرفت ولی با توجه به مقررات نامناسب، به نتیجه خاصی منجر نشد ولی با تدوین شیوه‌نامه گردشگری آبی توسط دو وزارتخانه، امیدواریم به نقاط روشنی دست پیدا کنیم.
احمد تجری افزود: در کل دنیا گردشگری در حوزه‌های مختلف مثل کشاورزی و گردشگری آبی و ورزشی شکل گرفته است و علاقه‌مندان خود را دارد.
وی  بیان کرد: یکی از حوزه‌های همیشه جذاب برای گردشگران، حوزه آب است، با ظرفیتی که در منابع آبی استان وجود دارد و تجربه‌ای که در دو مجموعه آب و میراث وجود دارد و وجود شما در راس مدیریت شرکت امید است بتوانیم اقدامات اجرایی و خروجی‌های مناسب از این ظرفیت بگیریم.
تجری افزود: برای آغاز کار در این حوزه ابتدا لازم است سدها و تاسیسات آبی که شرایط مساعدتری برای سرمایه‌گذاری دارند را تصویب و جنبه اجرایی آن را با سرعت بیشتری عینیت ببخشیم و همه ظرفیت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این بخش آماده است.
در ادامه جلسه، لیست ۲۵ سد بزرگ و کوچک مخزنی واجد شرایط گردشکری به تصویب رسید و اعضای کمیته مشترک پیگیری مصوبات تعیین شدند.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول