اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اسماعیل هنیه: چهار اسیر صهیونیست در اختیار داریم

رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد، این جنبش چهار اسیر صهیونیست در اختیار دارد و به شرط اجرای مطالبات، حاضر به ورود به روند مذاکره غیرمستقیم برای قرارداد توافق تبادل اسرای جدید است.

اسماعیل هنیه: چهار اسیر صهیونیست در اختیار داریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در اظهاراتی تلویزیونی به موضوعات مرتبط با مسأله فلسطین از جمله مسأله توافق اسرا پرداخت.

بر اساس گزارش «الرساله»، هنیه گفت، برخی طرف‌ها و میانجی‌ها با حماس تماس گرفته‌اند و درباره طرح پیشنهادی حماس برای تبادل اسرا سوال کرده‌اند. آزادی اسرا هدفی است که حماس برای آن تلاش می‌کند حال هر بهایی داشته باشد.

رئیس دفتر حماس ادامه داد: گردان‌های القسام (شاخه نظامی حماس) چهار نظامی اسیر (صهیونیست) دارد و «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه طرح حماس را اعلام کرد که ما بر اساس آن خواستار آزادی اسرای سالخورده، بیمار، کودک و زن و نیز اسرای آزاد شده بر اساس توافق شالیت که بار دیگر بازداشت شده‌اند، هستیم تا پس از آن در روند مذاکره‌ای جدیدی برای تبادل اسرا وارد شویم.

هنیه سپس اعلام کرد: ویروس کرونا زندگی اسرا در زندان‌های رژیم اشغالگر را تهدید می‌کند و ما دشمن را مسؤول کامل سلامتی اسرای فلسطینی و عرب در داخل زندان‌های رژیم اشغالگر می‌دانیم.

آوارگان فلسطینی در لبنان و سوریه

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه تصریح کرد، کرونا یک چالش جدی و بزرگ برای ملت فلسطین در لبنان است و اقداماتی با سران حماس در لبنان برای حمایت از آوارگان انجام شده است.

وی افزود، با سران فلسطینی در سوریه نیز درباره چگونگی ارائه کمک به فلسطینی‌های ساکن سوریه بحث و تبادل‌نظر شده است.

آشتی داخلی

هینه خطاب به تشکیلات خودگردان تصریح کرد، زمان آن رسیده که اختلافات داخلی پایان داده شود و آمریکا هرگز چیزی به فلسطین نخواهد داد.

وی تأکید کرد: حماس هر گزینه‌ای که تشکیلات خودگردان آن را قبول کند، می‌پذیرد خواه انتخابات باشد یا برگزاری شورای ملی یا تشکیل دولت وحدت ملی یا ترتیب دادن چارچوب رهبری موقت.

هنیه آشتی ملی را یک گزینه راهبردی خواند که تحقق آن نیاز به توافقنامه جدید ندارد بلکه تنها باید توافق‌های قبلی اجرایی شود.

معامله قرن

وی در ادامه اعلام کرد، قدس از چند جهت در خطر قرار دارد: وسایل پیشگیری از کرونا در دسترس نیست، اوضاع اقتصادی شدیدا تأثیر گرفته و مسأله سوم اقدامات مربوط به توطئه تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی است.

بازداشتی‌های فلسطینی در عربستان

هنیه در ادامه به بازداشت شصت فلسطینی در عربستان سعودی پرداخت و گفت: این اقدامی کامل تأسف‌برانگیز است. ما مستقیما ارتباط برقرار کردیم و من بیشتر از یک نامه به خادم حرمین (شاه سعودی) فرستادم؛ همچنین ما با دستگاه‌های مربوطه در این کشور و میانجی‌های بین‌المللی برای پایان دادن به این پرونده ارتباط گرفته شد اما با کمال تأسف این بازداشتی‌ها را به اتهام همکاری با نهاد تروریستی محاکمه کرده‌اند.

وی تأکید کرد، حماس همچنان امید به آزادی این افراد بویژه با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان دارد.

آمادگی مقاومت

هنیه در پایان بر آمادگی مقاومت بویژه القسام برای پاسخ به هر تجاوزی تأکید کرد و گفت، مقاومت به افزایش قدرت خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول