اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

کدام روستاهای سیستان و بلوچستان فاقد گیرنده دیجیتال است

در این روزهای کرونایی که سرگرمی اکثر مردم برنامه‌های تلویزیون است، اینجا در سیستان و بلوچستان حدود 300 روستا فاقد پوشش دیجیتال رسانه ملی بوده و مردم به ویژه کودکان و نوجوانان از تماشای برنامه‌های مختلف بی‌بهره هستند.

کدام روستاهای سیستان و بلوچستان فاقد گیرنده دیجیتال است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، در این روزهای کرونایی که سرگرمی اکثر مردم برنامه های تلویزیون است، اینجا در سیستان و بلوچستان حدود 300 روستا فاقد پوشش دیجیتال رسانه ملی بوده و اهالی آن به ویژه کودکان و نوجوانان از تماشای برنامه‌های تلویزیون بی‌بهره هستند به طوریکه یکی از شهروندان روستایی با ثبت سوژه روستای جوزدر شهرستان نیکشهر فاقد گیرنده‌ تلویزیونی در سامانه فارس من خواستار پوشش دیجیتال رسانه ملی در روستاها به ویژه روستای جوزدر نیکشهر شد.

رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان نیز در این زمینه اظهار کرد: سیستان و بلوچستان یکی از پهناورترین استان‌های کشور است، اینجا پراکندگی‌ها بسیار زیاد است و نسبت جمعیت 45 درصد شهری 55 درصد روستایی است، در شهرستانی مانند مهرستان 70 درصد روستایی و فقط 30 درصد شهری است و این کار را سخت تر می کند و نیازمند توجه بیشتر مسؤولان به روستاها هستیم.

محمدباسط درازهی افزود: در این شرایط کرونایی که مردم بیشتر در منزل هستند نیاز است زیرساخت های دیجیتال و اینترنت در این مناطق فراهم شود، بنده به عنوان رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان ضمن قدردانی از تامین برخی زیرساخت‌ها و امکانات ایجاده شده در سیستان و بلوچستان، از رئیس سازمان صدا و سیما و هم وزیر ارتباطات بیشتر از گذشته حمایت کنند.

نماینده مردم شهرستانهای سراوان، سیب و سوران و مهرستان ادامه داد: در شهرهای مختلف بخش‌هایشان بیشتر دچار مشکل هستند از جمله در بخش هیدوچ، آشار، جالق، بم پشت، میرجاوه و ریگ ملک، امکانات دیجیتال واقعا ضعیف است و گاها مردم راغب می شوند به گیرنده های ماهواره ای روی بیاورند که انتظار داریم با تامین امکانات مسؤولان از گرایش مردم به شبکه‌های خارجی پیشگیری کنند.

 

استانداری و سازمان برنامه و بودجه باید اعتبار لازم برای دیجیتالی شدن روستاها را تخصیص دهند

معاون فنی صداوسیمای مرکز سیستان و بلوچستان در این زمینه اظهار کرد: استانداری و سازمان برنامه و بودجه باید اعتبار لازم برای دیجیتالی شدن روستاها را تخصیص دهند.

دهقان افزود: در حال حاضر حدود 300 روستا در سیستان و بلوچستان فاقد پوشش دیجیتال قرار دارند، تمام این روستاها در جنوب استان است.

وی ادامه داد: در منطقه سیستان به سبب کویری بودن و اینکه نقاط کوهستانی نداریم یک فرستند تمام منطقه را پوشش می دهد اما در بلوچستان به سبب کوهستانی بودن و پراکندگی روستاها، بیشتر با این مشکل مواجه هستند، این 300 روستا 6 درصد پوشش جمعیتی استان را تشکیل می دهند.

این مسؤول بیان کرد: اگر بخواهیم این خلاء را با اعتبارات صدا و سیما برطرف کنیم، سالی 10 روستا را به سختی شاید بتوانیم دیجیتال سازی کنیم.

وی گفت: در سایر استانها از محل اعتبارات استانی این مشکل را برطرف کردند و اکثر روستاها به مرز صددرصد هم رسیده اند اما در استان ما این اقدام تاکنون انجام نشده است.

معاون فنی صداوسیمای مرکز سیستان و بلوچستان اضافه کرد: برای هر ایستگاه دیجیتال 150 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

تخصیص اعتبار برای تعمیر و تجهیز ساختمان‌های تولید و پخش و ایستگاه‌های رادیویی و تلویزیونی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان نیز در این زمینه به خبرنگار فارس اظهار کرد: در سال 98 از محل منابع اعتباری در اختیار شورای برنامه ریزی و توسعه استان، مجموعاً مبلغ 23000 میلیون ریال برای تعمیر و تجهیز ساختمان های تولید و پخش و ایستگاه های رادیویی و تلویزیونی در سطح استان اختصاص یافته که به موجب آن بخش عمده‌ای از روستاهای استان تحت پوشش صدا و سیما قرار خواهند گرفت.

مهرداد عرب اول افزود: بر اساس توافق حاصله با صدا وسیمای مرکز استان مقرر شد برای برطرف کردن مشکلات موجود در این زمینه طی مدت 2 سال، اعتبار لازم پیش بینی و تامین شود.

امیدواریم هرچه زودتر زمینه برای دیجیتال سازی حداقل بخشی از این 300 روستا در جنوب سیستان و بلوچستان فراهم شده و از جذب مردم به سمت شبکه های بیگانه پیشگیری شود.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول