اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

کاهش 52 درصدی فروش خودرو در اروپا به علت شیوع کرونا

آمار اتحادیه صنعت خودرو اروپا نشان داد، ثبت نام برای خرید خودروهای جدید در ماه مارس، در اروپا 51.8 درصد افت کرده و به 853 هزار و 77 دستگاه خودرو رسیده است.

کاهش 52 درصدی فروش خودرو در اروپا به علت شیوع کرونا

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، فروش خودروهای مسافری در بازارهای بزرگ اروپا در ماه مارس بیش از 50 درصد افت کرد، زیرا قرنطینه ایجاد شده در اثر ویروس کرونا به این صنعت خسارت زده است.

آمار اتحادیه صنعت خودرو اروپا (EFTA) نشان داد، ثبت نام برای خرید خودروهای جدید در ماه مارس، در اتحادیه اروپا، انگلستان و کشورهای عضو اتحادیه تجارت آزاد اروپا 51.8 درصد افت کرده و به 853 هزار و 77 دستگاه خودرو رسیده است.

فروش در تمامی بازارهای اتحادیه اروپا کاهش یافته است و در ایتالیا که به صورت ویژه از شیوع کرونا خسارت دیده است، بیشترین کاهش برابر با 85.4 درصد گزارش شده است.

در عین حال، ثبت نام خودروهای جدید در آلمان 37.7 درصد و در فرانسه 72.2 درصد و در اسپانیا 69.3 درصد کاهش یافته است.

فروش گروه فولکس واگن در ماه مارس 43.6 درصد، فروش رنو 63.7 درصد و گروه PSA  66.9 درصد افت کرده است.

شرکت BMW از اندک خودروسازانی بود که فروش خودروهای آن در ماه های پیشین در اروپا افزایش داشت اما فروش این خودروساز نیز در ماه مارس کاهش 39.7 درصدی را ثبت کرد درحالی که دایلمر، رقیب این خودروساز کاهش 40.6 درصدی را به خود اختصاص داد.

این کاهش ثبت نام در حالی رخ داده است که اکثر نمایندگی‌های فروش خودرو در اروپا در نیمه دوم ماه مارس به عنوان بخشی از اقدامات کنترل شیوع کرونا تعطیل بودند.

فولکس واگن، در روز پنج شنبه، از راهنمای سال 2020 خود را به علت بلاتکلیفی در مورد شیوع ویروس کرونا صرف نظر کرد، زیرا سود عملیاتی این شرکت در سه ماه نخست امسال 81 درصد کاهش یافت.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول