اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

اوجاقی: در این مجموعه نباید آدمها به هم بریزند/ یک مهره از پازل موفقیت ووشو بودم

مدیر فنی تیمهای ملی ووشو گفت: با اینکه دکتر علی نژاد از فدراسیون رفته اند ولی اینجا نباید آدمها به هم بریزند و کار موثر خود را ادامه بدهند.

اوجاقی: در این مجموعه نباید آدمها به هم بریزند/ یک مهره از پازل موفقیت ووشو بودم

حسین اوجاقی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص ثبت نام انتخابات فدراسیون ووشو، اظهار داشت: برنامه ما در فدراسیون ووشو، در این چند سال یک کار تیمی بوده و همه افراد بخشی از یک تیم بودند. موفقیت های که در این رشته بوجود آمده، ماحصل تیم ورک بوده، من هم یک مهره از پازل موفقیت بودم و در راس هرم نیز دکتر علی نژاد به عنوان رئیس فدراسیون حضور داشتند. در واقع آدم های زیادی در این موفقیت ها و پیروزی ها بدست آمده، تاثیرگذار هستند. همین آدم ها پیشنهاد دادند و نظرشان این بود که من هم برای انتخابات فدراسیون ووشو ثبت نام کنم.

وی ادامه داد: تیم ورکینگ در فدراسیون ووشو انسجام خود را از دست نداده و کار مثل قبل در حال انجام است. تمام عوامل فدراسیون ووشو کشور کماکان باید انسجام خود را حفظ کنند و با اینکه دکتر علی نژاد از فدراسیون رفته، اما نباید آدمها به هم بریزند و کار موثرشان از بین برود. بویژه هیأت‌ها کار بزرگی در پیش دارند و روسای هیأت ها استان، برنامه ریزی خوبی داشته باشند تا پایه های ووشو همچنان قوی بماند.

اوجاقی در خصوص اینکه پشتوانه سازی در فدراسیون ووشو وجود دارد، تاکید کرد: در بخش قهرمانی نیز ما از قبل یک سری ورزشکار داشتیم که قهرمان شده اند. به طور مثال؛ عرفان آهنگری، یوسف صبری و میلاد عارفی مقام و .... که از 6 و 7 سال گذشته، سال 2014 از رده سنی جوانان به تیم ملی بزرگسالان رسیدند. هم اکنون نیز روی یک سری ورزشکار جدید سرمایه گذاری شده و در رقابتهای جوانان آسیا و جهان  قهرمان شده اند. این ورزشکاران در سالهای آینده به تناوب جایگزین بزرگسالان خواهند شوند. پشتوانه سازی در فدراسیون ووشو ادامه دارد.

 

مدیر فنی تیم‌‌های ملی ووشو، در ادامه درباره دلایل موفقیت ووشو در سال های اخیر گفت: موفقیت محصول عوامل و فاکتورهای زیادی است، نمی توانیم فقط با یک فاکتور به نتیجه مطلوب برسیم و تجمیع همه عوامل با یک مدیریت خوب و اصولی به سرانجام خواهید رسید. در سالهای اخیر فدراسیون ووشو مدیریت و عوامل تاثیرگذار خوبی داشت. موفقیت، همیشه چند وجه دارد و وقتی بدست می آید که مدیریت، زیرمجموعه مدیریت، امکانات، تجهیزات، سخت افزار، نرم افزاری، آموزش نیروی انسانی خوب باشند. بودجه کافی باشد و برنامه ریزی کنید و در واقع نتیجه بگیرید.

اوجاقی با اشاره به تمرینات انفرادی ملی‌پوشان، عنوان کرد: نفرات مطرح، اصلی و فیکس تیم ملی تمرینات شخصی خود را دارند که این تمرینات دو بخش جسمانی و فنی دارد. تمرینات جسمانی به صورت انفرادی از قبیل دویدن، وزنه زدن و یک سری حرکات فیزیکی تا حدی می تواند خود را در شرایط خوب نگه دارند. زمانی کرونا از بین رفت و وضعیت به حالت عادی بازگشت، اردوها را تشکیل خواهیم داد و تمرینات فنی را انجام می دهیم.

وی در خصوص اینکه چه زمانی تمرینات تیم ملی آغاز خواهد شد، افزود: در حالی که برنامه داده اند مسابقات آسیایی در هند اواخر شهریور برگزار خواهد شد، زمزمه ای است که عقب بیفتد. در حال حاضر هیچ چیز مشخص نیست هنوز به صورت رسمی اعلام نکردند و در هاله ای از ابهام قرار دارد. مسابقات جام جهانی تالو هم کنسل شد. برهمین اساس فقط می ماند مسابقات جهانی در ماههای آبان و آذرماه. برای آغاز تمرینات، تیر یا مرداد نرمانل و ایده آل است و در همین تایم تمرینات را آغاز می کنیم. از این رو سه ماه وقت داریم تا اوضاع به روال عادی برگردد. اما اگر کرونا بر همین منوال باقی ماند، ما نیز برنامه ریزی و شرایط جدیدی را خواهیم داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول