اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

اوجاقی: ایران به عنوان مرکز ووشوی جهان مطرح شده/ درخواست کشورها برای برگزاری اردوی مشترک

سرمربی تیم ملی گفت: با توجه به عملکرد کشورمان در مسابقات مختلف، ایران به عنوان مرکزی جهانی برای ووشو مطرح شده و خیلی از کشورها برای برگزاری اردوی مشترک ابراز تمایل می‌کنند.

اوجاقی: ایران به عنوان مرکز ووشوی جهان مطرح شده/ درخواست کشورها برای برگزاری اردوی مشترک

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، حسین اوجاقی در مورد کسب عنوان قهرمانی جهان توسط ووشوکاران کشورمان گفت: به غیر از مدال‌آوران ما در مسابقات جهانی که ویترین هستند، افراد زیادی در این موفقیت سهیم بودند و این قهرمانی حاصل یک کار تیمی بود.

وی ادامه داد: شرایط روحی و جنگندگی بچه‌ها به گونه‌ای بود که در تمام اوزان صاحب مدال طلا شدیم. خوشبختانه ووشو در تمام کشور شرایط خوبی دارد. در برخی استان‌ها تالو و در برخی دیگر ساندا محبوبیت بیشتری دارد؛ به طوری که حتی از استان محرومی مانند سیستان و بلوچستان هم نماینده داشتیم.

سرمربی تیم ملی ووشو درباره شرایط تالوی کشورمان گفت: با توجه به حضور فرشاد عربی که خودش بیش از یک دهه عضو تیم ملی بوده و مدال‌های گوناگونی دارد، شرایط بسیار خوبی در این رشته داریم. مطمئن باشید در آسیایی 2022 از تالو بیشتر خواهید شنید. 

اوجاقی درباره محدودیت‌های فدراسیون برای برگزاری اردوهای خارج از کشور و مسابقات تدارکاتی برون‌مرزی، گفت: به خاطر شرایط اقتصادی و صرفه‌جویی ارزی، در جلساتی که با رئیس فدراسیون داشتیم، کارهای اضافه را لغو کردیم؛ به طوری که حتی 4 کشور برای برگزاری اردوی تمرینی مشترک به ایران آمدند.

وی ادامه داد: لبنانی‌ها یک ماه در ایران بودند و برای اولین بار در مسابقات جهانی صاحب مدال طلا شدند. ارمنستان، افغانستان و کرواسی هم در کشور ما اردوی تمرینی برگزار کردند. الان ایران به عنوان یک مرکز مهم برای ووشوی جهان مطرح شده است. خیلی از کشورهای اروپایی و آمریکایی دیگر دوست ندارند برای برگزاری اردو به چین بروند و برای برگزاری اردوی مشترک با ایران ابراز تمایل می‌کنند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول