اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

طرح «گذر صنعت» در تقاطع غیرهمسطح شریعتی اراک اجرا می‌شود

شهردار اراک گفت: طرح «گذر صنعت» در تقاطع غیرهمسطح شریعتی در حال مطالعه است و با اجرای آن صنوف، شرکت‌ها و کارخانجات می‌توانند برای انجام امور تبلیغات از این ظرفیت بهره‌گیری کنند.

طرح «گذر صنعت» در تقاطع غیرهمسطح شریعتی اراک اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمدکریم شفیعی صبح امروز در جریان بازدید از طرح نورپردازی تقاطع شریعتی اظهار داشت: در بحث سیما و منظر شهری باید سه عامل نور، فضای سبز و مبلمان شهری مدنظر قرار گیرد، در سطح شهر اراک پل و تقاطع‌های غیرهمسطح زیادی مورد بهره برداری قرار گرفته، اما به بحث نورپردازی که در  زیباسازی شهر مدنظر است توجه خاصی نشده است. 

وی افزود: تقاطع غیرهمسطح شریعتی با در نظر گرفتن راستگرد حدود یک کیلومتر است که برای مسیر زیرگذر و نورپردازی آن مطالعات و طراحی قابل قبولی انجام گرفت؛ در قسمت پایین پل هم طرحی به عنوان " گذر صنعت" مطالعه شده و  در حال انجام انجام است .
شفیعی ادامه داد: از صاحبان صنوف، شرکت ها و واحدهای تولیدی دعوت می‌شود که مناسب با طرح و المان منظر شهری پس از تایید شهرداری در فضای  ۴۰ تا ۵۰ متری نسبت به تبلیغ کالا و خدمات صنوف خود اقدام کنند.
شهردار اراک تصریح کرد: این یک طرح نو و جدید در قالب انجام مسئولیت‌های اجتماعی مدیریت شهری در کشور مطرح است که فعالان اقتصادی می‌توانند برای انجام امور تبلیغاتی خود از آن بهره گیری کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح نورپردازی تقاطع خاطرنشان کرد: در اجرای این پروژه از ۱۰۰۰ لامپ ال ای دی از نوع وال واشر، ٢٨٠ چراغ ال ای دی از نوع دکوراتیو و ٢٣٠ پروژکتور لیزری و ۴ هزار متر کابل استفاده شده است.

 

شفیعی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث زیباسازی شهرک ولیعصر( عج) اشاره کرد و اظهار داشت: در این شهرک نیز با مدنظر قرار دادن بحث زیباسازی، رنگ آمیزی و پله گذاری برای سهولت و تردد معابری که شیب زیادی دارند انجام شده است.
شهردار اراک افزود: ایجاد دستگیره روی دیوارها و نصب حلقه برای نصب گلدان و گل روی پنجره منازل در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و امید به آینده جانمایی شده است.

وی در بازدید از تقاطع غیرهمسطح شهید کاوه نبیری(علم الهدی) نیز گفت:  با جدیت هرچه تمام در تلاش هستیم که با تکمیل عملیات اجرایی پروژه، هرچه سریعتر این پل را جهت استفاده شهروندان به بهره برداری برسانیم.

 شفیعی گفت: فاز اول این طرح همزمان با روز شوراها ها به بهره‌برداری رسیده و فاز دوم نیز با عنوان پل شهیدان باقری کلنگ زنی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال خوب شهروندان از این تقاطع پیش‌بینی ایجاد یک منطقه تفریحی در تپه‌های سبز اطراف نیز شده تا شهروندان بتوانند از فضای تفریحی مناسب بهره ببرند.

شهردار اراک از جمع‌آوری پل خیبر اراک در صورت تایید شورای تامین در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

«طولانی شدن عملیات ساخت تقاطع غیرهمسطح انتهای علم الهدی» از سوژه‌های ثبت شده در سامانه فارس من است که به گفته شهردار همزمان با روز شوراها فاز اول آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول