اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

نصب صندوق مکانیزه و کارتخوان 15 گروه مشمول ارتباطی با کرونا نداشت

معاون سازمان امور مالیاتی گفت: از ابتدای سال اصناف و گروه های فراخوان شده برای نصب صندوق مکانیزه فروش و کارتخوان مالیاتی مکلف به اجرای تکالیف هستند و این موضوع ارتباطی با کرونا ندارد.

نصب صندوق مکانیزه و کارتخوان 15 گروه مشمول ارتباطی با کرونا نداشت

محمود علیزاده در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، معاون سازمان امور مالیاتی در مورد مشمولان نصب صندوق مکانیزه فروش و ثبت کارتخوان های مالیاتی گفت: از ابتدای سال ۹۹ اصناف و گروههای فراخوان شده مکلف هستند رویدادهای مالی خود را در سامانه مالیاتی ثبت کنند و اگر این اتفاق رخ ندهد مشمول جریمه خواهند شد.

معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی در پاسخ به این سوال که در شرایط کرونا امکان ثبت نام وجود نداشت، بیان کرد: ثبت نام یا عدم ثبت نام ارتباطی با مسئله کرونا نداشت چرا که آخرین مهلت مربوط به دی ماه بود و آن موقع ویروس کرونا مطرح نبود. این اقدام به موجب قانون از ابتدای سال ۹۹ اجرایی خواهد شد و همه گروه ها مکلف هستند تا از پایانه فروشگاهی و پوز استفاده کرده و تمام رویدادها امر دخل و خرج و هزینه ها و سایر مباحث را ثبت کنند تا مشمول جریمه نشوند.

علیزاده در مورد جلسه با نظام پزشکی و حمایت مالیاتی از پزشکان تصریح کرد: در این راستا یک جلسه گذاشتیم اما در مورد بسته حمایتی مالیاتی تصمیمی گرفته نشد. پزشکانی که طبق بند یک تبصره ۶ بودجه تمکین کرده باشند سازمان امور مالیاتی تمهیدات و تسهیلاتی را همان‌طور که بقیه اصناف و گروهها اعطا می‌کند به این افراد نیز خواهد داد. باید توجه داشت که مابقی نیز باید به قانون تمکین کنند و انتظار تسهیلات نیز نداشته باشند.

وی افزود: سامانه سازمان مالیاتی باز است و درصورتی که مودیان موفق به ثبت نام نشده اند می توانند اقدام کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول