اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حمایت گروه‌های فلسطینی از طرح حماس برای اسرای فلسطینی

گروه‌های فلسطینی در کنفرانسی مقابل مقر صلیب سرخ در نوار غزه اعلام کردند، پیشنهاد رئیس دفتر سیاسی حماس پیرامون تبادل اسرا مورد تأیید آنهاست.

حمایت گروه‌های فلسطینی از طرح حماس برای اسرای فلسطینی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، امروز (پنجشنبه) به مناسبت روز اسیر فلسطینی (هفدهم آوریل) کنفرانسی مطبوعاتی در برابر مقر صلیب سرخ در غرب شهر غزه برگزار شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «صفا»، «کمیته اسیران نیروهای ملی و اسلامی» بر طرح «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه مبنی بر آزادی اسرای بیمار، کودکان و زنان فلسطینی در مقابل ارائه اطلاعاتی از نظامیان اسیر فلسطینی تأکید کرد.

«مشیر المصری» از اعضای ارشد حماس در همین زمینه اعلام کرد: در اینجا جمع شده‌ایم تا بگوییم که مسأله اسرا، مسأله ملی و اصلی است و اولویت ملت ما را تشکیل می‌دهد. به اینجا آمده‌ایم تا اعلام کنیم برای ارائه هر چیزی در راه آزادی اسرایمان آماده‌ایم.

وی بر آمادگی خود برای حصول یک توافق در این زمینه تأکید کرد و ادامه داد: خطاب به بنی گانتز و بنیامین نتانیاهو می‌گوییم، سربازانتان را نخواهید دید تا زمانی که اسرای زن و مرد ما کنار خانواده‌هایشان باشند.

«علام الکعبی» از اسرای آزاد شده هم در این مراسم گفت، اسرا امروز در شرایطی سخت قرار دارند و با دو جنگ همزمان روبرو هستند: جنگ با زندانبانان و جنگ با بیماری همه‌گیر.

وی در ادامه همه را به همراهی با پویشی با عنوان «آمین دعاء من الاسری و للاسری» در ساعت هفت فردا به وقت محلی دعوت کرد که قرار است به مدت پنج دقیقه با بلندگو در مساجد و میدان‌های اصلی دعا خوانده شود.

الکعبی این اقدام را به مثابه پیامی برای رژیم صهیونیستی دانست و در ادامه نسبت به برخی اخبار مربوط به تبادل اسرا بر حذرداشت.

«جمیل علیان» از اعضای ارشد جهاد اسلامی هم گفت: اسرای ما امروز با تهدید حقیقی و جدی کرونا روبرو هستند  که تمام جهان را تهدید می‌کند.

وی ضمن اعلام اینکه رژیم صهیوینستی پیشگیری لازم برای عدم ابتلای اسرا به این ویروس را انجام نمی‌دهد، ادامه داد: ملت ما اجازه نخواهد داد که اسرایمان قربانی این تجاوز باشند.

وی از طرح السنوار استقبال کرد و در ادامه افزود» ملت ما از معادله «زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی حمایت می‌کند که گفته است «دشمن باید میان پناهگاه و آزادی اسرا و رفع محاصره یکی را انتخاب کند».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول