اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

همکاری استارت اپ ها و فروشگاه ها برای تحویل خرید با ربات

تعدادی از استارت اپ های آمریکا با خواربارفروشی ها و فروشگاه های این کشور همکاری می کنند تا تحویل خریدهای مردم با ربات های خودران انجام شود.

همکاری استارت اپ ها و فروشگاه ها برای تحویل خرید با ربات

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از آسین ایج، بیش از 40 نفر از کارکنان خواربارفروشی ها و فروشگاه های آمریکایی در نقاط مختلف این کشور به علت ابتلا به کرونا فوت کرده اند و نگرانی از تداوم این روند باعث شده تا کاربرد ربات برای تحویل کالا با استقبال مواجه شود.

این ربات های چهار چرخ و کوچک دارای محفظه هایی برای حمل بار هستند و با دریافت برنامه حرکت و مقصد کالاهای درخواستی را به سمت مقصد حمل می کنند.

 

ربات های مذکور که مجهز به حسگرهای متعددی هستند قادر به شناسایی موانع بوده و در حال حاضر به میزان قابل توجهی در حوه واشنگتن به کار گرفته شده اند. استفاده از ربات تحویل کالا باعث کاهش تجمعات انسانی نیز می شود و خطر انتقال ویروس کرونا را کمتر از قبل می کند.

یکی از این فروشگاه ها که ده ربات خودران را به همین منظور به خدمت گرفته اعلام کرده که با این کار روزانه حدود 35 سفارش را به مقصد می رساند. البته حدود 30 سفارش دیگر نیز توسط افراد تحویل داده می شود. به نظر می رسد در آینده از این روند باز هم بیشتر استقبال شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول