اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

جوانان محور توسعه استان گلستان/ تمام تمدن غرب در برابر کرونا زانو زد

استاندار گلستان با اشاره به فعالیت‌های پویش‌ها و سمن‌های شهرستان گنبدکاووس در حوزه مبارزه با کرونا، گفت: جوانان محور توسعه استان گلستان و گنبدکاووس هستند.

جوانان محور توسعه استان گلستان/ تمام تمدن غرب در برابر کرونا زانو زد

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، بعد از آنکه به همت مردم شهرستان گنبدکاووس و همراهی با مسوولان به ویژه اقدامات پر حجم پویش‌های مردمی مبارزه با بیماری کرونا توسط مجموعه‌های مردمی و سمن‌ها وضعیت گنبدکاووس به سرعت به سمت کنترل پیش رفت، استاندار گلستان تصمیم گرفت تا با اعضای پویش‌های مردمی و سمن‌های شهرستان گنبدکاووس دیداری داشته باشد تا ضمن استماع گزارش آنها از تلاش و رشادت این گروه‌ها تقدیر و تشکر کند.

* کرونا علم ناقص بشری را به چالش کشید

استاندار گلستان در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید «دکتر عباسی» سهید مدافع سلامت استان گلستان، اظهار کرد: استان گلستان در مسیر مبارزه با کرونا همچون سراسر کشور سلامت خود را مرهون و مدیون رشادت‌های کادر درمانی و بهداشتی استان می‌داند.

هادی حق‌شناس با بیان اینکه بیماری کرونا برای همه ما یک آموزه داشت که یک ویروس که جمع وزن همه آن در دنیا کمتر از پنج گرم است می‌تواند تمام دنیا را برهم بریزد، افزود: همه بشریت فهمیدند که علم و دانش آنها در برابر مجموعه خلقت و آنچه هنوز نمی‌دانند هیچ جایگاهی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه امروز کشور آمریکا نماد پیشرفت غربی در دنیاست، خاطرنشان کرد: همه دنیا امروز شاهد هستند که نماد پیشرفت و تمدن غربی با همه علم و دانش و ادعایی که دارد در برابر بیماری کرونا زانو زده و بیش از همه دنیا از این بیماری آسیب دیده است.

* سمن‌ها و تشکل‌های مردمی گنبدکاووس بی‌نهایت درخشیدند

استاندار گلستان یکی از اتقافات بی‌نظیر در کشورمان در دوران مبارزه با کرونا را اثبات مجدد پویایی فقه شیعه دانست و  ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با موافقت تعطیلی نمازهای جمعه تازه رهبر کاتولیک‌های جهان را به این فکر انداختند که مراسم دعای خود را تعطیل کنند.

حق‌شناس با تقدیر از سمن‌ها و تشکل‌های مردمی شهرستان گنبدکاووس در مبارزه با بیماری کرونا، تصریح کرد: در کنار جوانان، سمن‌ها و مجموعه‌های مردمی باید از خیرین و نیکوکاران نیز تشکر ویژه‌ای داشته باشیم که انصافا با کمک‌های بی‌بدیل خود کنار ما بودند.

وی با با اشاره به اینکه در کشورمان در کنار ویروس کرونا، ویروسی به نام تحریم را هم همزمان تجربه می‌کنیم، گفت: اگر همین همدلی و همت مردم و سازمان‌های مردم نهاد از جمله خیرین عزیز نبود قطعا در این مسیر با مشکلاتی رو به رو می‌شدیم.

* تغییر نگاه به سمن‌ها موجب شتاب در همکاری‌ها شد

نماینده پویش همدلی سمن‌های گنبدکاووس در این جلسه با تقدیر از تغییر نگاه مدیران استانی به سمن‌ها به عنوان یک نقطه قوت در مسیر توسعه پایدار استان، اظهار کرد: جوانان استان گلستان به ویژه در شهرستان گنبدکاووس در قالب سمن‌ها پاسخ اعتماد مدیران به بهترین شکل ممکن دادند.

مهدی باقریان با بیان اینکه آنچه در گنبدکاووس رخ داد حاصل همدلی و مجاهدت همه مسوولان، مردم، سمن‌ها، پویش‌ها و به ویژه کادر درمانی و سلامت بوده است، افزود: اینکه گنبدکاووس به سرعت از شرایط بحرانی عبور کرده و در یک شرایط آرام قرار گرفته است اقدام کوچکی نیست.

وی با تاکید بر اینکه پویش همدلی سمن ها در طی ایام شیوع کرونا بالغ بر یک هزار بسته عیدانه، یک هزار بسته بهداشتی، یک هزار و ۲۰۰ بسته سلامت و بالغ بر ۲ هزار بسته غذایی را در مناطق کمتر برخوردار و میان نیازمندان توزیع کرده است، خاطرنشان کرد: در کمپین بخشش اجاره بها نیز ۱۷۰ مالک اجاره بالغ بر ۳۷۲ واحد مسکونی و تجاری را بخشیده و بالغ بر ۷۳۰ میلیون تومان نیز چک در بازار مورد امهال قرار گرفته است.

* تولید 17000 ماسک توسط پویش همدلی سمن‌ها

نماینده پویش همدلی سمن ها از تولید ۱۶ هزار و ۷۰۰ ماسک در چهار کارگاه تولیدی توسط این پویش خبر داد و گفت: تولید ۴۰۰ گان، راه‌اندازی فروشگاه مجازی، راه‌اندازی مرکز مشاوره تلفنی، راه‌اندازی بیش از هشت کمپین فرهنگی، ورزشی و اجتماعی با محوریت خانواده، همکاری در برپایی ایستگاه سلامت شهری، همکاری در پمپ بنزین، تهیه کلیپ‌های فرهنگی، آموزشی و اطلاع‌رسانی از سایر فعالیت‌های این پویش بوده است.

باقریان از اجرای مراسم شادمانه در بیمارستان‌های تامین اجتماعی و پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس و تقدیر از کادر درمانی هر چهار بیمارستان اصلی این شهرستان توسط پویش همدلی سمن‌ها خبر داد و تاکید کرد: اهدای بسته‌های میوه و لواشک و کتاب نیز از دیگر اقداماتی بوده است که در این روزها انجام داده‌ایم.

* ضدعفونی شهر در 62 نقطه عملیاتی/ پاکسازی 14 مجتمع پزشکان در گنبدکاووس

نماینده پویش مردمی مبارزه با کرونا نیز در این جلسه با اشاره به تقسیم شهر به ۶۲ منطقه برای ضدعفونی، اظهار کرد: در هر منطقه یک سرتیم و به همراه تعدادی نیرو از همه اقشار و آحاد مردم حضور داشتند که به ضدعفونی مناطق مختلف شهری مشغول بوده‌اند.

مزدک بهروش با بیان اینکه حدود ۷۰۰ نیروی جوان به صورت یک شب در میان مناطق تعیین شده را ضدعفونی می‌کردند، افزود: در بخش دیگری از اقدامات پویش نیز تعداد ۴ هزار ماسک بهداشتی با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان شهرستان تولید شد.

وی با تاکید بر اینکه اعضای این پویش ۱۴ ساختمان پزشکان شهرستان گنبدکاووس را که در معرض خطر شدید بودند ضدعفونی کردند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این ناوگان حمل و نقل عمومی نیز توسط اعضای پویش به صورت مکرر مورد ضدعفونی قرار می‌گرفت.

نماینده پویش مردمی مبارزه با کرونا با اشاره به اینکه با همکاری مرکز بهداشت شهرستان مناطق قرمز و پرخطر شهرستان شناسایی شد، تصریح کرد: تمرکز ضدعفونی مناطق با این رخداد در همین مناطق شناسایی شده قرار گرفت.

* تهیه و توزیع 1000 بسته لوازم ایمنی کادر درمانی

نماینده پویش سبزگامان بسکی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه همه ما باید بدانیم که کار هنوز تمام نشده است، اضافه کرد: هنوز در وسط میدان مبارزه قرار داریم و باید با تمام توان تلاش‌های خود را ادامه داده و در باد غرور فعالیت‌های خوب صورت گرفته نخوابیم.

خلیل فرشباف با بیان اینکه با اعلام صریح این که یک وجب از این خاک مقدس را با تمام دنیا عوض نمی‌کنم، افزود: ولی باید به صراحت گفت در حوزه مبارزه جدی با رونا دچار برخی لکنت‌ها و مشکلات در رسیدگی به وضعیت مردم به ویژه در حوزه معیشت و اقتصاد خانواده‌ها هستیم.

وی با تاکید بر اینکه موسسه سبزگامان بسکی در راستای مبارزه با کرونا کمپین ویزیت در منزل را راه‌اندازی کرده است، خاطرنشان کرد: تعداد یک هزار بسته ایمنی و لوازم حفاظت فردی برای کادر درمان را توسط خیرین خریداری و به این عزیزان هدیه کردیم.

نماینده پویش سبزگامان بسکی از اهدای ۴۵۰ بسته ایمنی به پاکبانان شهر خبر داد و اظهار کرد: کمپین کار هنری در منزل نیز یکی دیگر از اقدامات ما بود که با همکاری ستاد مقابله با کرونای شهرستان برگزار شد و به کودکان حائز رتبه برتر هدایایی اهدا شد.

گفتنی است در این دیدار عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان، عبدالقدیر کریمی معاون استاندار و فرماندار گنبدکاووس و فرماندهان سپاه و منطقه انتظامی این شهرستان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول