اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

چین و آمریکا بر همکاری برای مقابله با کرونا تأکید کردند

وزرای خارجه چین و آمریکا در یک گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت همکاری دو کشور برای مقابله با شیوع بیماری کووید-۱۹ تأکید کرده‌اند.

چین و آمریکا بر همکاری برای مقابله با کرونا تأکید کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در یک تماس تلفنی با «یانگ جیچی»، وزیر امور خارجه چین درباره شیوع ویروس کرونا گفت‌وگو کرده است.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا درباره این گفت‌وگوی تلفنی گفت: «وزیر خارجه بر ضرورت شفافیت کامل و تبادل اطلاعات به منظور مقابله با بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ و جلوگیری از شیوع بیماری‌های دیگر تأکید کرد.»

تلویزیون دولتی چین گزارش داد وزیر خارجه چین به پامپئو گفته تنظیم روابط میان وکن و واشنگتن در بحبوحه شیوع این ویروس حائز اهمیت اساسی است. او گفته امیدوار است که آمریکا روی همکاری و کمک به ارتقا روابط دوجانبه متمرکز شود.

پامپئو در این گفت‌وگوی تلفنی اهمیت تسهیل صادرات کالاهای پزشکی توسط چین برای برآورده کردن نیازهای ایالات متحده را نیز مورد تأکید قرار داده است. 

واشنگتن و پکن در روزهای گذشته بارها یکدیگر را به گسترش شیوع ویروس کرونا متهم کرده‌اند. چین گفته که درباره شیوع بیماری کووید-۱۹ شفاف بوده و تردیدهای مقام‌های آمریکایی در این خصوص را به باد انتقاد گرفته است.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول