به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، محمد شکوهی با اشاره به اینکه جهاد علمی معلمان و مدیران در ایام تعطیلات اضطراری در حافظه مردم ماندگار خواهد ماند تصریح کرد: طولانی شدن تعطیلات مدارس بر اثر بروز بیماری ویروس کرونا، کلیه ارکان جامعه و از جمله دستگاه تعلیم و تربیت را با دغدغه ای تازه روبرو کرد و معلمان و مدیران مدارس را بر آن داشت تا به صورت پراکنده و خودجوش با بهره گیری از امکانات موجود و چه بسا امکانات شخصی و احساس تعهد، در استمرار آموزش و تداوم آن نقش فعال داشته باشند و به عنوان جهادگران عرصه آموزش در حافظه مردم ماندگار بمانند.
رئیس آموزش و پرورش چاروسا بیان کرد: به منظور نظاممند کردن آموزشهای مجازی کشور، وزارت آموزش و پرورش تصمیم به استفاده از ظرفیت پیامرسانهای داخلی در بستر شبکه اجتماعی دانش آموزی شاد برای عبور از شرایط فعلی و بدست آوردن تجربه برای سالهای آتی گرفت.
وی بیان داشت: آموزش غیرحضوری از طریق شبکه اجتماعی شاد میتواند با یک رویکرد منسجم و یکپارچه فرآیند آموزش دانش آموزان را در پایه های تحصیلی مختلف ایجاد کرده و محیط متنوعی برای استمرار یادگیری در اختیار آنان قرار دهد.
رئیس آموزش وپرورش سامانه شاد را سامانهای امن و مستقل خواند و اظهار کرد: زیرساختهای شبکه شاد امن و مختص آموزش و پرورش است و با راهاندازی این سامانه، تحول عظیمی در آموزش مجازی رخ داده که به منزله حرکتی نوین و پویا در آموزش نقش آفرینی خواهد کرد.
محمد شکوهی با اشاره به راهاندازی سامانه شاد در منطقه چاروسا و عضوگیری در دوره ابتدایی و متوسطه اول ودوم تصریح کرد: از روز شنبه 23 فروردین سامانه شاد در کل مدارس ابتدایی منطقه چاروسا راهاندازی شده و ضروری است همکاران و دانشآموزان با عضویت در این شبکه از مزایای آن بهرهمند شوند.
شکوهی اذعان کرد:همه نیروهای ستادی، مدیران و معلمان برای نصب اپلیکیشن شاد در منطقه چاروسا بسیج شدندبه طوری که مدیران با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری به خانه های دانش آموزان رفتند و دانش آموزان واولیا را نسبت به مزایای شبکه اجتماعی شاد ونصب آن بر روی گوشی هوشمند توجیه کردند.
رئیس آموزش وپرورش گفت: معاونت ها،کارشناسان فناوری و آموزش موظف شدند هر ساعت یک بار گزارشی از پیشرفت شبکه اجتماعی شاد ارائه دهند و با توجه به اینکه تازه راه اندازی شده ممکن است ایراداتی داشته باشد در صددرفع ایرادات برآیندوچنانچه حل نشد با هماهنگی استان سعی در مرتفع نمودن آنها نمایند.
شکوهی افزود: درسنامه ها برای دانشآموزان محروم از اینترنت، گوشی هوشمند و فضای مجازی چاپ و تکثیر شده و توسط مدیران مدارس و راهبران آموزشی در اختیار آنان قرار میگیرد.
ایشان خاطرنشان کرد: فارغ از ایجاد شبکه شاد، چاپ درسنامه و آزمون عملکردی و ارسال آن برای دانشآموزان محروم ازگوشی همراه هوشمند، اینترنت و فضای مجازی ادامه یافته و توسط مدیران مدارس و راهبران آموزشی به دست دانشآموزان رسیده و بازخوردهای آن برای مدیران مدارس وکارشناسان آموزش ارسال خواهد شد.
شکوهی در پایان با تشکر از فعالیتهای همکاران فرهنگی اظهار داشت: انتظار این است مدیران آموزشگاهها با بهرهگیری از ظرفیت ارکان مدرسه با نصب و راه اندازی شبکه اجتماعی شاد، راهبردهای اجرایی را مهیا نموده و با اعلام آمادگی، همچون گذشته پرچمدار تولید محتوا توسط معلمین و ارائه خدمات نوین آموزشی و خلاقانه در عرصه آموزش مجازی به دانش آموزان منطقه باشند.
انتهای پیام/82021