اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

مصرف انرژی در آمریکا به کمترین میزان رسید

در پی شیوع کرونا و منع رفت و آمد، مصرف انرژی در ایالات متحده به پایین‌ترین میزان خود در 16 سال گذشته رسیده است.

مصرف انرژی در آمریکا به کمترین میزان رسید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، در پی شیوع کرونا و  منع رفت و آمد، مصرف انرژی در ایالات متحده به پایین‌ترین میزان خود در ۱۶ سال گذشته رسیده است.

تعطیل شدن مشاغل، صنعت و شرکت‌های بسیاری در آمریکا منجر به کاهش قابل توجه مصرف برق شده است. 

انستیتو الکتریک ادیسون کاهش سه درصدی مصرف برق را پیش بینی می‌کند، بزرگ‌ترین محرک این کاهش، تعطیلی بسیاری از کارخانه‌هاست که به دلیل کنترل شیوع کرونا از ادامه فعالیت منع شده‌اند.

مصرف برق مسکونی نیز رو به کاهش است، زیرا آب و هوای معتدل به معنای مصرف انرژی کمتر برای وسایل گرمایشی و سرمایشی است؛ ضمن اینکه بیشتر مردم در خانه می‌مانند و از بیرون رفتن صرف نظر می‌کنند.

براساس گزارشی از موسسه ادیسون الکتریک (EEI)، میزان تولید برق ایالات متحده در هفته اول آوریل ۶۴۸۹۶ گیگاوات ساعت، ۵.۷ درصد پایین‌تر از سال ۲۰۱۹ و کمترین میزان خروجی هفتگی این کشور از سال ۲۰۰۴ بوده است.

جالب اینجاست که EEI پیش بینی کرده با وجود اینکه افراد وقت بیشتری را در خانه می‌گذرانند، همچنان ممکن است مصرف برق مسکونی به اندازه 0.8 درصد کاهش یابد.

در تگزاس، میزان مصرف برق در ساعات صبح بین ساعت ۶ صبح تا ۱۰ صبح کاهش یافته، تعداد کمتری از افراد زودتر از خواب بیدار می‌شوند تا آماده کار شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول