اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

سامانه «بارش» کنونی تا کِی میهمان هرمزگان است؟

بنابر اعلام هواشناسی هرمزگان، سامانه بارشی اخیر تا پایان وقت پنج‌شنبه میهمان هرمزگان است و سبب بارش‌های شدید رگباری خواهد شد.

سامانه «بارش» کنونی تا کِی میهمان هرمزگان است؟

کیانوش عارفی معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: طی امروز (چهارشنبه) و فردا بارش‌های شدید رگباری و احتمال بارش تگرگ و طغیان رودخانه‌ها برای هرمزگان پیش بینی می شود.

وی افزود: پیش بینی می‌شود این سامانه تا اواخر وقت پنجشنبه سبب ابرناکی، رگبار باران و رعد و برق، گاه تگرگ و افزایش سرعت باد در استان شود و عمده بارش‌های این سامانه در مناطق غربی، شمالی، شمال شرقی و برخی نقاط مرکزی استان باشد و آبگرفتگی معابرعمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها را در این مناطق بدنبال خواهد داشت.

معاون هواشناسی هرمزگان ادامه داد: با توجه به حجم بارش طی این مدت در استان‌های همجوار توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی خودداری و با توجه به بروز صاعقه از حضور در مناطق مرتفع نیز اجتناب شود چرا که بارش در بالادست حوضه‌های آبریز موجب طغیان رودخانه‌ها و بالا رفتن دِبی آب رودخانه‌های استان خواهد شد.

عارفی تاکید کرد: در ساعات بعد از ظهر امروز و امشب با افزایش سرعت وزش باد‌های شمالی – شمال شرقی در محدوده تنگه هرمز و شرق خلیج فارس دریا مواج می‌شود و بیشینه سرعت باد به ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به ۲ متر می‌رسد که توصیه می‌شود شناور‌های سبک و صیادی از رفتن به دریا خودداری کنند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناور‌ها صورت پذیرد.

وی همچنین میزان بارندگی سامانه بارشی درایستگاه‌های هواشناسی استان هرمزگان از بامداد امروز چهارشنبه تا ساعت 10:30 صبح را نیز در جزیره سیری: 3.8 میلی‌متر، جزیره کیش: 2.3 میلی‌متر، در ابوموسی: 1.3 میلی‌متر، جزیره لاوان: 1.3 میلی‌متر و در پارسیان: 0.8 میلی‌متر عنوان کرد.

انتهای پیام/۳۲۶۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول