اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مراجعه 154 هزار و ۴۱ نفر به واحدهای ارشاد دادگستری در مازندران

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: درسال گذشته ۱۵۴ هزار و ۴۱ نفربه واحدهای  ارشاد و معاضدت قضایی استان مراجعه کردند و از خدمات رایگان این واحدها بهره‌مند شدند.

مراجعه 154 هزار و ۴۱ نفر به واحدهای ارشاد دادگستری در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری رئیس دادگستری مازندران،  امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از وظایف ارشاد و معاضدت دادگستری‎ها می‎توان به؛ نحوه طرح شکایات و دعاوی و چگونگی تنظیم قراردادها و تعهدات و اعمال حقوقی، راهنمایی و ارائه راه‌های سهل و کوتاه در احقاق حق به مراجعان واحدهای قضایی اشاره کرد‌.

وی افزود: همچنین؛ همکاری در ایجاد و گسترش دفاتر خدمات و راهنمایی حقوقی در ادارات، سازمان‌ها و مؤسسات دولتی و شهرداری‌ها و نهادهای انقلاب اسلامی و اتحادیه‌های صنفی، راهنمایی و ارشاد نسبت به چگونگی اخذ مشاوره و وکالت اتفاقی و کارشناسی، تعیین وکیل معاضدتی برای اشخاص بی‌‌بضاعت و دلالت مراجعین به رابطان سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با محاکم، در جهت تسریع در اخذ استعلامات و انجام مکاتبات از وظایف دیگر ما است.


اکبری تصریح کرد: درسال گذشته تعداد ۱۵۴ هزار و ۴۱ نفر ازطریق مشاوره حضوری و ۸ هزار و ۶۱۳ نفر از طریق  تماس تلفنی مشاوره شدند، در مدت مشابه برای ۴۹۹ نفر که از توان مالی خوبی برخوردار نبودند وکیل معاضدتی رایگان و برای ۱۰۲ نفر کارشناس معاضدتی تعیین و معرفی شد.

این مسؤول ادامه داد: علاوه بر این به تعداد ۱۱ هزار و ۹۵۵ مشاورین حقوقی قوه قضاییه استان در واحدهای ارشاد و معاضدت حوزه‌های قضایی طبق جدول زمان‌بندی جهت ارائه مشاوره به مردم حضور پیدا کردند.

وی گفت: از آن جایی که واحد ارشاد و معاضدت قضایی به ‌صورت تخصصی به موضوعات حقوقی اقدام می‌کند، توصیه می‌شود رسانه‌ها با برنامه‌های مدون این واحد را به جامعه بیشتر معرفی کنند، معرفی واحد ارشاد و معاضدت قضایی به جامعه موجب می‌شود تا افرادی ‌که بضاعت مالی جهت اخذ وکیل ندارند از این طریق نسبت به احقاق حق خود اقدام کنند‌.

اکبری تأکید کرد: انتظارمی‌رود با توجه به حجم بالای پرونده‌های در جریان در محاکم و همچنین با در نظر گرفتن وضعیت نامناسب مالی افرادی‌ که موفق به دریافت وکیل نشدند، رسانه‌ها، نسبت به معرفی و آگاهی بخشی جامعه نسبت به وجود این واحد قضایی را به حد بالای خود برسانند.
 
به گزارش فارس: ازاهداف تشکیل واحد ارشاد و معاضدت می‎توان به توانمنـد ساختن مراجعه‌ کنندگان به دادگستری و جلب رضایت آنان و رعایت حقوق همه‌ جانبه آن‌ها اشاره کرد که این اهداف از طریق راهنمایی و ارشاد مراجعین در راستای اقامه دعوا و پیگیری آن و همچنین بهره‌گیری از وکلای معاضدتی برای مراجعین بی‌بضاعت است.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول