اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

تولید ماسک و دستگاه کمک تنفسی توسط خودروسازی جنرال موتورز آمریکا

شرکت جنرال موتورز آمریکا اعلام کرد: تولید دستگاه‌های کمک تنفسی را آغاز کرده و طی ماه جاری نخستین محموله آن را تحویل دولت آمریکا خواهد داد.

تولید ماسک  و دستگاه کمک تنفسی توسط خودروسازی جنرال موتورز آمریکا

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شرکت جنرال موتورز آمریکا، اعلام کرد: تولید دستگاه‌های کمک تنفسی را برای بیماران با علائم حاد ویروس کرونا، را آغاز کرده و طی ماه جاری نخستین محموله از این تجهیزات پزشکی را به دولت آمریکا تحویل خواهد داد.

وزارت بهداشت و خدمات سلامت آمریکا، مجموعا 2.6 میلیارد دلار قرارداد با چند شرکت، برای تولید 137 هزار دستگاه کمک تنفسی تا سال 2020 بسته است.

در قالب این قراردادها، شرکت خودروسازی جنرال موتورز، قراردادی به ارزش 489.4 میلیون دلار برای ساخت 30 هزار دستگاه کمک تنفسی تا پایان ماه آگوست را امضا کرده است.

از دیگر شرکت‌هایی که با وزارت بهداشت آمریکا، برای ساخت دستگاه کمک تنفسی قرارداد دارند، می‌توان به شرکت فیلیپس هلند، با قراردادی به حجم 646.7 میلیون دلار اشاره کرد.

دیگر شرکت‌هایی نظیر جنرال الکتریک، هیلروم و همیلتون هم با طرف آمریکایی قرارداد بسته‌اند.

این 137 هزار دستگاه کمک تنفسی، قرار است برای تامین ذخیره استراتژیک ملی آمریکا، از این دستگاه خریداری شود.

شرکت خودروسازی جنرال موتورز، همچنین اعلام کرده که تا پایان ماه آوریل، از کارخانه خود برای ساخت ماسک با ظرفیت یک و نیم میلیون ماسک در ماه، در شهر تولوکای مکزیک، بهره‌برداری خواهد کرد.

این شرکت اعلام کرده است: طی 6 ماه آینده با هدف کمک به کنترل شیوع ویروس کرونا، 9 میلیون ماسک تولید می‌کند.

در بیانیه این شرکت، آمده است: بخشی از این ماسک‌ها به بیمارستان‌های عمومی مکزیک تحویل داده خواهد شد و بخش دیگری از آن برای استفاده توسط کارگران و فعالان فروش خودروی جنرال موتورز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول