اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه و کوبا تحریمهای یکجانبه آمریکا را محکوم کردند

روسای دستگاه دیپلماسی روسیه و کوبا در گفت‌وگویی دوجانبه ضمن تاکید بر تداوم همکاریهای راهبردی، تحریمهای یکجانبه آمریکا در برهه حساس مبارزه علیه ویروس کرونای جدید را محکوم کردند.

روسیه و کوبا تحریمهای یکجانبه آمریکا را محکوم کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزاری خارجه روسیه و کوبا در یک تماس تلفنی که سه شنبه صورت گرفت تداوم تحریمهای یکجانبه آمریکا علیه کوبا در بحبوحه تلاشهای جهانی  جهت  مقابله با شیوع ویروس کرونای جدید را محکوم کردند.

به نوشته وبگاه رادیو «متروپولیتانا» به نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک» «سرگئی لاروف» وزیر خارجه روسیه در یک گفت وگوی تلفنی  با «برنو رودریگز» همتای کوبایی خود بر لزوم لغو تحریمهای  یکجانبه آمریکا  بر کوبا در بحبوبه شیوع  ویرو س کرونای جدید تاکید کرد.

 این دو وزیر خارجه  در این تماس تلفنی خواستار تداوم همکاری بین دو کشور در سازمان ملل متحد در این خصوص  و موارد دیگر شدند. روسای دستگاه دیپلماسی روسیه و کوبا همچنین در زمینه تداوم همکاریهای راهبردی بین مسکو و هاوانا از جمله نبرد علیه ویروس کرونا رایزنی کردند.

 کوبا بارها از تحریم های اقتصادی، تجاری و مالی آمریکا علیه خود و تاثیر آن در تهیه دارو و مواد اولیه ساخت دارو برای شهروندان کشورش انتقاد کرده است.

وزیر خارجه کوبا چندی قبل آمریکا را به عنوان بزرگترین «متجاوز به حقوق بشر» در جهان توصیف کرد.

وزیر خارجه کوبا در توییتی در این زمینه نوشت، آمریکا به حقوق بشر در کوبا علاقه‌ای ندارد بلکه سیاستش نابودی زندگانی ۱۱ میلیون کوبایی در جهت روی کار آوردن دولتی موافق با منافع خود است. (جزئیات بیشتر)

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول