اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

سیرجان مرکز نگهداری بیماران سخت درمان در غرب کرمان می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: از 15 اردیبهشت ماه امسال سیرجان مرکز نگهداری بیماران سخت درمان یا معتادان متجاهر در غرب استان می‌شود.

سیرجان مرکز نگهداری بیماران سخت درمان در غرب کرمان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، عباس صادق‌زاده در حاشیه راه‌اندازی مرکز نگهداری بیماران سخت درمان اظهار داشت: با فعالیت این مرکز ساماندهی در سیرجان تعداد مراکز نگهداری یادشده در استان کرمان از 3 به 4 مرکز افزایش می‌یابد و از 15 اردیبهشت ماه امسال سیرجان مرکز نگهداری بیماران سخت درمان یا معتادان متجاهر در غرب استان می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان سیرجان را دارای ظرفیت مناسب اشتغال برای اینگونه بیماران پس از درمان عنوان کرد و گفت: به کمک صنایع و معادن و معین‌های اقتصادی شهرستان این بیماران پس از نگهداری یک یا دو دوره 3 ماهه به سلامتی کامل می‌رسند و با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در رشته مورد علاقه آموزش می‌بینند و پس از این آموزش‌ها وارد بازار کار شده و از زندگی سالم بهره‌مند خواهند شد.

 صادق‌زاده اضافه کرد: بیش از 2 هزار نفر معتاد متجاهر در غرب استان وجود دارد که شهرستان سیرجان می‌تواند طی دوره‌های متعدد به درمان و بازگشت آن‌ها به زندگی‌شان کمک کند.

وی در خصوص نگهداری بیماران روانی مزمن یا کودکان بی‌سرپرست و سالمندان زیر پوشش هم گفت: بهزیستی استان کرمان دارای 95 مرکز نگهداری است که 3 هزار 600 نفر از اینگونه افراد را سرپرستی و نگهداری می‌کند.

صادق‌زاده عنوان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در شرایط خاص به‌وجود آمده قرار گرفتیم اما با تلاش‌های انجام شده و راه‌های پیشگیری از این جمع 3 هزار و 600 نفره یک نفر فوتی به علت همین ویروس داشتیم و 7 نفر از مراقبان ما هم در این مراکز درگیر این بیماری شدند که می‌توان گفت : با این آمار، بیماری کنترل شده است در غیر این صورت واگیری و تلفات می‌بایست بیشتر باشد.

انتهای پیام/80015/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول