اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو درباره «سیاسی کردن» بحران کرونا هشدار داد

وزیر خارجه روسیه طی یک نشست مطبوعاتی در مسکو درباره «سیاسی کردن» بحران شیوع ویروس کرونا و همچنین هجمه به «سازمان بهداشت جهانی» هشدار داد.

مسکو درباره «سیاسی کردن» بحران کرونا هشدار داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسه در یک نشست خبری در مسکو بر لزوم اجتناب از سیاسی کردن  بحران شیوع کرونا در جهان تاکید کرد.

به نوشته اسپوتنیک، به دنبال اتهام‌زنی‌های اخیر برخی از  کشورهای غربی به مسکو و پکن درباره انتشار خبرهای ساختگی درباره ویروس کرونا در جهان از یک سو و اتهام پراکنی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به سازمان بهداشت جهانی، وزیر خارجه روسیه درباره سیاسی کردن بحران کرونا هشدار داد.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که در نشست خبری در مسکو صحبت می‌کرد، به برخی از کشورهای جهان هشدار داد، همه گیری کرونا و اقدامات سازمان بهداشت جهانی را «سیاسی نکنند».

اظهارات لاوروف در شرایطی مطرح شده که پیشتر رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانی تند علیه سازمان بهداشت جهانی این نهاد بین‌المللی را به طرفداری از چین متهم کرد و همچنین از احتمال قطع کمکهای مالی آمریکا به این سازمان صحبت کرد.

وزیر خارجه روسیه در این نشست خبری ضمن دفاع از عملکرد سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد، آمار و ارقام نشان می‌دهد که این سازمان در مقابله با همه‌گیری کرونا در جهان اقدامات موثری انجام داده است.

دفاع این مقام روس از سازمان بهداشت جهانی در شرایطی صورت گرفته که به دنبال هجمه‌های اخیر مسئولان آمریکایی شامل رئیس‌جمهور این کشور به این سازمان، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی از تهدیدش به مرگ خبر داد.

«تدراس آدهانوم» مدیرکل اتیوپیایی سازمان بهداشت جهانی پیشتر در نشست خبری در  شهر ژنو سوئیس مقر این سازمان گفته بود که در دو یا سه ماه اخیر تهدید به مرگ شده و توهین‌های نژادپرستانه دریافت کرده است (جزئیات بیشتر).

وزیر خارجه روسیه در این نشست که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، با سوالی درباره علت ارسال تجهیزات پزشکی و کمکهای این کشور به آمریکا برای مقابله با کرونا مواجه شد.

لاوروف در پاسخ به این سوال تاکید کرد، «حمایت متقابل و دوجانبه  شرکا از یکدیگر، یک موضوع عادی و رایج است».

وی افزود، اگر آمریکا دوباره درخواست بدهد روسیه ارسال محموله جدید تجهیزات پزشکی به این کشور را بررسی خواهد کرد.

در بخش دیگری از این نشست، خبرنگاری از وزیر خارجه روسیه درباره مانع تراشی‌های آمریکا در برابر ارسال تجهیزات مورد نیاز کوبا برای مقابله با کرونا سوال کرد.

وزیر خارجه روسیه در پاسخ به این سوال ضمن انتقاد از مواضع آمریکایی‌ها گفت: «نباید از خطوط قرمز (درباره کمک رسانی‌های) بشردوستانه عبور شود».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول