اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

موافقت کشورهای تولیدکننده نفت جی 20 با کاهش تولید 3.7 میلیون بشکه نفت

گفته می شود، کشورهای تولیدکننده نفت جی 20 با کاهش تولید 3.7 میلیون بشکه نفت خود در روز موافقت کرده‌اند.

موافقت کشورهای تولیدکننده نفت جی 20 با کاهش تولید 3.7 میلیون بشکه نفت

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از اویل پرایس، وزیر نفت ایران گفته است تولیدکنندگان نفت در گروه جی 20 توافق کردند میزان تولید خود را 3.7 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

گروه جی20 روز جمعه در مورد تولید نفت گفتگو کردند، اما گزارش های آن روز فاش کرد که این گروه در توافق بر سر یک رقم خاص موفق نبودند.

وزرای انرژی این گروه در بیانیه رسمی اعلام کردند: «برای حمایت از بهبود اقتصاد جهان و حفاظت از بازارهای انرژی، ما متعهد می شویم با هم همکاری کنیم تا به سیاست مشترک برسیم.»

«ما متوجه تعهدات برخی از تولیدکنندگان برای ثبات بازار انرژی هستیم. ما به اهمیت همکاری بین المللی برای اطمینان یافتن از تاب آوری سیستم های انرژی اذعان داریم.»

اعلام حمایت گروه جی 20 از کاهش تولید اوپک پلاس یک تحول مثبت است و چنین حمایت گسترده ای برای تلاش های کاهش تولید بی سابقه است همانطور که چینی بحرانی سابقه ندارد.

اما هنوز حداقل برای یکی از اعضای گروه جی 20، رقمی برای کاهش وجود دارد و آن آمریکاست.

دونالد ترامپ، پس از اینکه مکزیک از کاهش 400 هزار بشکه در روز سرباز زد با رئیس جمهور این کشور صحبت کرد. پس از این گفتگو، اندرس مانوئل لوپز اورادور، رئیس جمهور مکزیک گفت آمریکا 250 هزار بشکه نفت کاهش را برای کمک به مکزیک انجام می دهد. ترامپ این توافق را تایید کرد و گفت مکزیک زمانی که بتواند این را برای آمریکا «جبران خواهد کرد.»

دن برولیت، وزیر انرژی آمریکا در نشست جی 20 گفت بعلاوه این 250 هزار بشکه در روز، آمریکا تا پایان امسال، 2 میلیون بشکه از تولید نفت خود کم خواهد کرد.

«زمان آن رسیده که تمام کشورها به صورت جدی بررسی کنند که هر کدام چه کاری می توانند برای برگرداندن توازن به عرضه و تقاضا انجام دهند.» آمریکا نیاز نیست که تولید خود را کاهش دهد زیرا قیمت پایین نفت به هرحال این کشور را مجبور به کاهش تولید خواهد کرد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول