اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

لبیک بسیج کارمندان استان مرکزی به رزمایش کمک مومنانه

مسئول سازمان بسیج کارمندان استان مرکزی گفت: بعد از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه و مواسات بسیج کارمندان در 120 دفتر بسیج کارمندان این رزمایش در دستور کار قرار گرفت.

لبیک بسیج کارمندان استان مرکزی به رزمایش کمک مومنانه

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ابراهیم عباسی صبح امروز در نشست بررسی فعالیت‌های بسیج کارمندان در مقابله با کرونا اظهار کرد:  از ابتدای شیوع ویروس کرونا بسیج کارمندان استان مرکزی با تشکیل 40 گروه جهادی از میان کارمندان و مدیران اقدام به عملیات های مبارزه با کرونا کرد که اقدامات مختلفی در این راستا انجام شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه پایگاه شهرداری ها زیر مجموعه این سازمان است کارمندان بسیجی در عملیات های گندزدایی و ضدعفونی معابر استان یک اقدام بسیار گسترده انجام دادند که بیش از یک هزار از اماکن و معابر ضدعفونی شدند و این کار به طور مستمر ادامه خواهد داشت.

مسئول سازمان بسیج کارمندان استان مرکزی گفت: به منظور جبران کمبودهای ماسک در استان و به خصوص شهر اراک یک کارگاه متمرکز توسط بسیجیان و حمایت خیرین در فرودگاه اراک راه اندازی شد و همچنین با پیگیری های صورت گرفته بیش از 3 هزار ماسک در ادارات نیز توزیع شد.

عباسی بیان کرد: یک اقدام بسیار خوب که توسط برخی از شعبات بانک ملی شهر اراک توسط کارمندان بسیجی راه افتاد توزیع ماسک در میان مراجعه کنندگان مردمی بود که توانستیم با این اقدام خطرات شیوع بیشتر کرونا را در اراک کنترل کنیم و هنوز این اقدام در برخی از شعبات ادامه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مراجعات مردمی در بانک های استان زیاد بود و به منظور قطع زنجیره کرونا در استان کارمندان بسیجی به طور مستمر شعبات را ضدعفونی می کنند و برخی از شعبات نیز غربالگری به طور مستمر از مراجعه کنندگان انجام می شود.

مسئول سازمان بسیج کارمندان استان مرکزی بیان کرد: بعد از اعلام تصمیم قرارگاه زیستی استان مبنی بر حضور دو سوم از کارمندان در ادارات به منظور پایش و کاهش شیوع کرونا در ورودی ادارات برای  کارمندان نیز عملیات غربالگری مستمر راه اندازی شد.

عباسی گفت: متأسفانه در طی این مدت بیماری کرونا سبب وارد کردن آسیب های جدی به معیشت برخی از کارگران و اصناف کرده که بدین منظور بسیج کارمندان توزیع بیش از 400 بسته معیشتی را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: بعد از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه و مواسات بسیج کارمندان نیز در 120 دفتر بسیج کارمندان این رزمایش در دستور کار خود قرار گرفت که از همه ظرفیت های موجود برای تحقق این امر مهم استفاده خواهیم کرد.

مسئول سازمان بسیج کارمندان استان مرکزی خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت های خوبی که در ادارات وجود دارد سامانه ارتباطی دولت است که از این طریق توانستیم جزوات و بروشورهای تخصصی با محوریت آگاهی رسانی را در بین کارمندان توزیع کنیم که 800 بروشور را نیز بین سایر افراد توزیع شد.

عباسی اظهار کرد: به منظور اینکه بتوانیم در تولید ماسک نقش آفرینی بیشتری داشته باشیم و از ظرفیت خانم های خانه دار هم نیز استفاده کنیم که پویش تولید ماسک در کارگاه های خانگی را راه اندازی کردیم که هر فردی به هر میزان که بتواند ماسک تولید کند مواد اولیه در اختیار آن قرار می دهیم و ماسک های تولیدی را در مناطق محروم و حاشیه نشین توزیع خواهیم کرد.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول