اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

پیش‌بینی رشد منفی 30 درصدی اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم/ رشد اقتصاد آمریکا در سال 2020 منفی پنج درصد

مؤسسه پیمکو، پیش‌بینی کرد در سه ماهه دوم سال جاری شاهد رشدمنفی 30 درصدی اقتصاد آمریکا خواهیم بود.

پیش‌بینی رشد منفی 30 درصدی اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم/ رشد اقتصاد آمریکا در سال 2020  منفی پنج درصد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، مؤسسه پیمکو، طی گزارشی نوشت: تعطیلی اجباری شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در سراسر آمریکا و افزایش نرخ بیکاری در این کشور،‌ به خاطر شیوع ویروس کرونا، باعث خواهد شد تا در سه ماهه دوم سال جاری تولید ناخالص داخلی آمریکا رشد منفی 30 درصدی را تجربه کند.

این مؤسسه همچنین پیش‌بینی کرده است، رشد اقتصادی آمریکا در کل سال 2020، منفی 5 درصد خواهد بود.

تیفانی ویلدینگ، کارشناس حوزه آمریکای شمالی مؤسسه پیمکو، می‌گوید: مستنداتی که در گزارش‌های اخیر درباره بازار اشتغال آمریکا وجود داشته حاکی از آن است که ممکن است شاهد رسیدن نرخ بیکاری در آمریکا، به بیش از 20 درصد باشیم.

وی می‌گوید: البته پس از رشد منفی 30 درصدی اقتصاد آمریکا برای سه ماهه دوم سال جاری، ممکن است شاهد دو دوره سه ماهه بهبود اقتصادی در این کشور باشیم.

این کارشناس اقتصادی، می‌گوید:‌ اگر چه در بحران کنونی شاهد دو دوره سه ماهه منفی اقتصادی در آمریکا بوده‌ایم و تعداد آنها کمتر از 4 دوره سه ماهه در سال 2008 بوده است اما شوک وارده به اقتصاد آمریکا خیلی بزرگتر است.

در سال 2008 رشد منفی اقتصاد آمریکا، از منفی 8 درصد فراتر نرفت.

مؤسسه مدیریت سرمایه‌گذاری پیمکو، با در اختیار داشتن 1.91 تریلیون دلار سرمایه یکی از بزرگترین مؤسسات مدیریت سرمایه‌گذاری در جهان به شمار می‌رود.

ویلدینگ تاکید کرد: سرعت و بزرگی اختلاف ایجاد شده در بازار اشتغال آمریکا، به قدری بزرگ و سریع بوده که در تاریخ معاصر ما نمونه‌ای از آن را در اختیار نداریم.

کاهش در فعالیت‌های اقتصادی هم خیلی شدید بوده است.

با توجه به روند تعدیل نیرو در شرکت‌های آمریکایی و اینکه روز به روز به تعداد ایالت‌هایی که فعالیت‌های اقتصادی غیرضرور را تعطیل می‌کنند، اضافه می‌شود؛ روند افزایش تعداد بیکاران در این کشور همچنان صعودی خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول