اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نخستین محفظه خانگی استریل نوری - گازی در اصفهان تولید شد

استاندار اصفهان گفت: نخستین محفظه خانگی استریل نوری-گازی در مرکز تحقیقات لیزر و بیوفوتونیک در فناوری‌های زیستی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان طراحی و ساخته شد‌.

نخستین محفظه خانگی استریل نوری - گازی در اصفهان تولید شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی اظهار داشت: خط تولید این محفظه خانگی تا چند هفته آینده راه‌اندازی و نمونه‌های آن در مدت کوتاهی وارد بازار خواهد شد.

استاندار اصفهان با اشاره به تلاش مجموعه‌های دانشگاهی، علمی و پژوهشی استان در تامین نیازمندی‌های حوزه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، افزود: ظرفیت پژوهشگران دانشگاه‌های مادر اصفهان مانند دانشگاه اصفهان، علوم پزشکی و صنعتی اصفهان در تولید کیت‌های تشخیص ورود پیدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: اتاق‌های فکری دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان با بهره‌گیری از ظرفیت پزشکان متخصص استان، بررسی ابعاد بیماری کرونا را در دستور کار قرار داده‌اند.

رضایی گفت: شرکت‌های دانش بنیان و شرکت شهرک‌های صنعتی استان در ابعاد مختلف تولید تجهیزات، اقلام بهداشتی و امثال آن، تولیدات و ابتکارات خوب و قابل توجهی داشته‌اند و دانشگاه‌ها آزاد اسلامی استان از جمله دانشگاه واحد اصفهان، فعالیت‌های خوب علمی و پژوهشی داشته‌اند که تولید نخستین محفظه خانگی استریل نوری -گازی از این جمله است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: دانشگاه، صنعت و مراکز علمی و پژوهشی استان دوشادوش پزشکان و پیراپزشکان استان که در خط مقدم قرار دارند، در حال فعالیت و رفع نیازهای در مقابله با این بیماری هستند.

به گزارش فارس، محفظه خانگی استریل نوری-گازی در ورودی در منازل مسکونی (مانند جاکفشی‌های آپارتمانی) قرار می‌گیرد و افراد پس از خرید روزانه، تمام وسایل خود مانند دسته کلید، کارت‌های بانکی، وسایل خریداری شده و ... را به مدت مشخص درون این محفظه قرار می‌دهند تا فرایند ویروس‌کشی و ضدعفونی انجام شود.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول