اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

روایت کارستان گروه جهادی شهید غلامپور در اهواز + فیلم

گروه جهادی شهید غلامپور در اهواز، از جمله مجموعه‌هایی است که اقدامات مؤثری را در سطح شهر اهواز در ایام شیوع ویروس کرونا انجام داده است.

روایت کارستان گروه جهادی شهید غلامپور در اهواز + فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در سطح دنیا و ایجاد بحران شدید در کشورهای مختلف از جمله کشورهای پیشرفته اروپایی و آمریکا، آنچه که در جایی جز ایران کمتر نمونه مشابهی داشت، کار جهادی در مقابله با این ویروس بود.

اقدامات جهادی که با یک اشاره ولی فقیه، در شهرها و روستاهای سراسر کشور توسط جوانان انقلابی انجام شده و هنوز هم ادامه دارد. کسانی که نشان دادند برای اقدام جهادی مرزی نمی‌توان قائل شد و در سیل، زلزله، مشکلات اقتصادی و بحران بیماری، می‌توان به وجود نیروهای جهادی دلگرم بود.

یکی از گروه‌های جهادی فعال در ایام شیوع ویروس کرونا قرارگاه جهادی شهید غلام‌پور اهواز است.

وقتی با حجت‌الاسلام سیدامیرحسین عابدین مطلق مسؤول این قرارگاه همراه شدیم، از انگیزه فوق‌العاده جوانان این قرارگاه شنیدیم. وی اظهار کرد: این قرارگاه جهادی از حدود یک سال پیش مشغول فعالیت است که از اول اسفند با شیوع بیماری کرونا در کشور فعالیت‌ها جدی‌تر شد و جهادگران این قرارگاه عملیات ضدعفونی امکان عمومی را آغاز کردند.

آن‌ها از افرادی که در این مدت کسب و کارشان خوابیده نیز غافل نشده‌اند. یکی از جوانان این مجموعه که مشغول بسته بندی بسته معیشتی بود گفت: خیلی‌ها از درآمد روزانه خود ارتزاق می‌کنند و حالا که کسب‌شان تعطیل است، بعضا در تهیه مواد غذایی خانواده خود نیز دچار مشکل هستند که تلاش می‌کنیم اندکی از مشکل آن‌ها را برطرف کنیم.

مسؤول قرارگاه جهادی شهید غلام‌پور بیان کرد: ضدعفونی ایستگاه‌های اتوبوس‌های حمل و نقل شهری و تهیه بسته‌های معیشتی در بین افراد بی‌بضاعت که در این ایام ناتوان در امرار معاش بودند از جمله اقدامات این جهادگران است.

 

 

 

آدم گاهی حیرت می‌کند از کارهایی که این جوانان انقلابی می‌کنند؛ شوخی نیست تولید شیلد پزشکی که کارگاه تخصصی و یک خط تولید خاص نیاز دارد. اما این جوانان «نمی‌شود» در کارشان نیست و جانانه دل را به دریای عمل می‌زنند.

در این باره عابدین مطلق توضیح می‌دهد: وقتی وضعیت حساس کادر درمانی و کمبود تجهیزات بهداشتی بیمارستانی را دیدیم، تصمیم به تولید شیلد یا همان نقاب‌های پزشکی گرفتیم. در این راستا طی ۱۷ روز گذشته، موفق به تولید ۵۰۰ الی ۸۰۰ شیل ها برای رزیدنت ها با همکاری قرارگاه شهید غلامپور، موسسه خیریه و پایگاه شهید علم الهدی و حوزه امام هادی(ع) شده‌ایم.

مسوول قرارگاه جهادی شهید غلامپور اضافه کرد: از دیگر اقدامات این شرکت می‌توان به جاگذاری دستمال‌های کاغذی در ۱۲۰ جایگاه دستگاه‌های خودپرداز پرتردد، سم زدایی و ضدعفونی معابر و منازل افراد مبتلا به کرونا اشاره کرد.

 

وی ادامه داد: ادامه تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در بین خانواده های کم درآمد و تهیه و توزیع بسته‌های میان وعده در بین کادر درمانی و بیماران کرونایی در بیمارستان‌های رازی، طالقانی و امام خمینی (ره) از دیگر اقدامات برای قطع زنجیره بیماری کرونا است.

 

 

مسوول پایگاه مقاومت بسیج سلمان فارسی در پایان اظهار کرد: برای انجام این موارد حدود ۴۰ نفر از جهادگران مشغول هستند که بدون دریافت ریالی از کمک‌های دولتی و سازمان بوده و همه این موارد از محل کمک‌های خیرین و افراد برخوردار انجام شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول