اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

جوانان انقلابی در دهه پنجم انقلاب مناطق نفوذ دشمن را شناسایی خواهند کرد

یک مدرس دانشگاه با اشاره به تاکید رهبر انقلاب برای شناسی مناطق نفوذ دشمن گفت: جوانان انقلابی در دهه پنجم انقلاب ضمن شناسایی مناطق نفوذ دشمن در مقابل عناصر نفوذی صف آرایی خواهند کرد.

جوانان انقلابی در دهه پنجم انقلاب مناطق نفوذ دشمن را شناسایی خواهند کرد

آرش ‌پاک‌اندیش مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به نقش مهم جوانان در گام دوم انقلاب گفت: دشمن از طریق عملیات روانی و نفوذ در بدنه تصمیم سازی و تصمیم گیری از طریق عناصر فرصت طلب، به دنبال از میدان خارج کردن جوانان انقلابی است تا موتور محرکه انقلاب از کار بیفتد.

 عضو اندیشکده اسرا افزود: هر آنچه، به صورت عینی یا ذهنی، ارزشها و منافع ملی یک کشور را تهدید کند یا مانعی برای رسیدن کشور به اهدافش باشد تهدید امنیت ملی محسوب می شود برای همین پروژه نفوذ دشمن که رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تاکید داشته اند مهمترین تهدید دهه پنجم انقلاب محسوب می شود.

وی تصریح کرد: بایستی ضمن شناسایی عناصر منفعت طلبی که نگاه آرمانگرایانه، صراحت بیان و دوری از روحیه معامله گریِ جوانان انقلابی را به سخره گرفته اند و عملاً با غصب برخی جایگاه‌ها سد راه فعالیت انقلابیون مومن شده اند، برخورد قاطع صورت گیرد. 

مولف کتاب کروبی در مدار سقوط بیان داشت: جریان نفاق که ید طولایی در تولید بحران و سناریوسازی کاذب در طول چهل سال اخیر علیه انقلاب را در کارنامه خود دارد، امروز با تکیه بر عناصر نفوذ فردی و جریانی خود بر علیه فعالان ضد فتنه و علیه کسانی که در روزگار فتنه ۸۸ در پاسداری از گفتمان امام و رهبری ایستادند، سمپاشی می کند.

پاک اندیش اظهار داشت: حضرت علی(ع) درباره شخصیت منافق می‌فرمایند: « از دشمن مخفی بیش از دشمن آشکار بر حذر باش.» اصولا خصوصیت اصلی شخصیت منافق همان تردید در انتخاب ایمان و کفر است که نشانه ترسو بودن و عدم اعتماد به نفس اوست که درباره منافقان هر عصری جاری است.

وی تصریح کرد: نفوذ پدیده ای است که تحقق آن مرکب از عوامل ضـعف و روزنـه هـای درونـی و فرصـت یافتن عوامل و تمهیدات دشمن از همان منافذ است. دشمن به خوبی می داند که برای تـضعیف یـک کـشور در پروژه های نفوذ باید به ارکانش نفوذ کرد و به آن لطمه وارد ساخت. 

این استاد دانشگاه اظهار داشت: نفوذ به صورت کوتاه مدت ماهیتی مستقیم و سریع دارد و نیازمند واکـنش سـریع و نظـارت قهری است و به صورت بلندمدت ماهیتی نرم و زمان بـر کـه بیـشتر نامحـسوس و چندلایـه است و به تدوین و اجرای اسناد کلان ملی- دینی و نظـارت پیـشگیرانه و مراقبتـی نیـاز دارد.

وی گفت: بنده به عنوان عضو کوچکی از جامعه دانشگاهی کشور عرض می‌کنم که دشمن سرمایه گذاری سنگینی در زمینه پروژه نفوذ در محافل دانشگاهی ما داشته و در این راستا به دنبال تغییر نگرش مدیران دانشگاهی نسبت به عناصر انقلابی فعال در دانشگاه هاست.

پاک اندیش یادآور شد: جریان نفوذ به محض آنکه کسی از اصالت‌ها و بینات انقلاب سخن بگوید او را به تندروی متهم می کند و در صدد حذفش بر می آید. 

این استاد دانشگاه در خاتمه گفت: مساله نفوذ دشمن به قدری حائز اهمیت است که رهبر معظم انقلاب صراحتاً اعلام می کنند «مناطق نفوذ دشمن را شناسایی کنید و در مقابل آن صف آرایی کنید.» لذا جوانان انقلابی در دهه پنجم انقلاب ضمن شناسایی مناطق نفوذ دشمن در مقابل عناصر نفوذی صف آرایی خواهند کرد و این نبرد بی‌پایان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول