اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی سیستان و بلوچستان

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت سامانه بارشی از امروز تا صبح سه‌شنبه در نیمه شمالی استان به اوج خود می‌رسد؛ به طوریکه در برخی نقاط منجر به جاری شدن روان آب و آبگرفتگی معابر می‌شود.

احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی سیستان و بلوچستان

محسن حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان، با اشاره به وضعیت هوای استان در روزهای آینده اظهار کرد: رگبار بهاری، رعد و برق، بادشدید لحظه ای از جمله مخاطرات جوی عصر دوشنبه تا روز سه شنبه است که در برخی نقاط منجر به جاری شدن رواناب، آبگرفتگی موقتی معابر،سیلابی شدن مسیل ها می شود.

وی با بیان اینکه تا پنج شنبه فعالیت سامانه بارشی در استان فعال است، افزود: چهارشنبه با ورود سامانه بارشی جدید در استان پیش بینی می شود ابتدا نواحی مرکزی و جنوب استان شاهد بارش باشند و روز پنج شنبه این شرایط در سطح استان گسترش یابد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی تا جمعه در نقاط مختلف استان ادامه دارد، افزود: با توجه به ماهیت بارش های بهاره، احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد.

حیدری خاطرنشان کرد: با توجه به شاخص های همرفت، وقوع صاعقه و تگرگ نیز در مدت فعالیت این سامانه بارشی در استان محتمل است.

وی توصیه کرد: در زمان فعالیت سامانه بارشی از تردد درحاشیه مسیل ها و رودخانه ها خودداری و از رفتن به ارتفاعات پرهیز شود.

 عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به شرایط جوی پیش روی استان توصیه می شود از گرده افشانی نخل ها در جنوب استان پرهیز شود.

حیدری گفت: سه شنبه در مناطق شمالی استان وزش باد به نسبت شدید روی خواهد داد که علاوه بر خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا، سبب کاهش دما نیز می شود.

انتهای پیام/3139/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول