اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

کشف اشیاء عتیقه 2 هزار ساله در کلاردشت

فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف 60 قطعه شیء تاریخی با قدمت 2 هزار ساله در شهرستان کلاردشت خبر داد.

کشف اشیاء عتیقه 2 هزار ساله در کلاردشت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از پایگاه خبری پلیس سردار سیدمحمود میرفیضی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت یک گروه حفاری غیرمجاز در شهرستان کلاردشت، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی، کارآگاهان پلیس آگاهی کلاردشت، با انجام اقدامات اطلاعاتی، متهمان را که با تشکیل باندی 4 نفره در حال حفاری در یکی از مناطق تاریخی آن شهرستان بودند دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران خاطرنشان کرد: در این عملیات 60 قطعه شیء تاریخی، شامل ظروف و ادوات نظامی از جنس مفرغ که کارشناسان مربوطه قدمت آن را 2 هزار سال قبل برآورد کرده اند، کشف شد.

میرفیضی افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و موضوع در دست بررسی است.

وی در خاتمه با بیان این که قاچاق اشیاء عتیقه و آثار باستانی تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود، از مردم خواست در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه و هرگونه مسائل امنیتی مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

فرمانده انتظامی استان مازندران اهمچین از دستگیری باند سارقان سیم و کابل برق با 48 فقره سرقت در شهرستان تنکابن خبر داد.

میرفیضی  اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق از شبکه‌های توزیع برق در شهرستان تنکابن موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان تنکابن قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی تنکابن با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های همه جانبه موفق به شناسایی یک باند 3 نفره سرقت سیم برق شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری متهمان در عملیاتی ضربتی خبر داد و تصریح کرد: این افراد در بازجویی‌های به‌عمل‌آمده به 48 فقره سرقت سیم و کابل برق از شبکه‌های توزیع برق در سطح شهرستان تنکابن اقرار کردند.

متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و تحقیقات پلیس در این زمینه همچنان ادامه دارد.
 

انتهای پیام/86041/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول