اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

هشدار کارشناسان: به اشتراک گذاری اطلاعات کاربران برنامه های ضدکرونا محدود شود

متخصصان امنیت سایبری هشدار می دهند به اشتراک گذاری اطلاعات کاربران برنامه ها و نرم افزارهای مقابله با کرونا باید محدود شود تا امنیت و حریم شخصی افراد حفظ شود.

هشدار کارشناسان: به اشتراک گذاری اطلاعات کاربران برنامه های ضدکرونا محدود شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از سی ان بی سی، در هفته های اخیر بسیاری از شرکت های فناوری و دولت ها برنامه ها و اپلیکیشن هایی را عرضه کرده اند که اطلاعات شخصی افراد را برای مقابله با ویروس کرونا جمع آوری می کنند. اما این برنامه ها در آینده می توانند امنیت و حریم شخصی افراد را به خطر بیندازند.

 

کارشناسان امنیت سایبری دانشگاه تافتس در آمریکا هشدار داده اند به اشتراک گذاری اطلاعات میلیون ها کاربر اپلیکیشن های ضدکرونا باید محدود شده و به دقت زیرنظر گرفته شود تا احتمال سوءاستفاده از داده های شخصی افراد به حداقل برسد.

یکی از مهم ترین کارکردهای این برنامه ها اطلاع رسانی به افراد در مورد اماکن و اشخاصی است که عامل شیوع ویروس کرونا هستند. اما اگر قرار باشد در آینده اطلاعات شخصی افراد و به خصوص داده های جغرافیایی آنها کماکان ردگیری شود، امنیت و حریم شخصی افراد به خطر می افتد.

این نگرانی ها به خصوص پس از آن مطرح شده که اپل و گوگل قصد دارند با راه اندازی یک برنامه مشترک سازگار با اندروید و آی او اس شناسایی افراد مبتلا به کرونا را در حین تماس تلفنی با آنها ممکن کرده و در این زمینه به تماس گیرندگان هشدار دهند.

اگر چه اپل و گوگل وعده داده اند که خدمات مذکور به گونه ای ارائه می شوند که امنیت و حریم شخصی افراد محفوظ بماند. اما با توجه به سوابق بد این دو شرکت در این زمینه به سختی می تواند به ادعاهای آنها اعتماد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول