اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

لزوم حمایت کسبه و بازاریان آسیب دیده از کرونا در قائم‌شهر/ وعده حمایت در دوران پساکرونایی

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قائم‌شهر گفت: طرح بخشودگی چند ماهه از عوارض کسبه و رانندگان تاکسی قائم‌شهر به شهردار ارائه می‌شود اداره مالیات باید در این مورد تصمیم بگیرد، راه‌اندازی پویش برای حمایت از کسب و کارها در قائم‌شهر ضرورت دارد.

لزوم حمایت کسبه و بازاریان آسیب دیده از کرونا در قائم‌شهر/ وعده حمایت  در دوران  پساکرونایی

مجید عباسی نائب رئیس  شورای اسلامی شهر قائم‌شهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تأکید بر اینکه ویروس کرونا خسارات جانی و مالی بسیاری بر ملت شریف ایران اسلامی و شهرستان قائم‌شهر وارد کرده، اظهار کرد: تا نابودی کامل این ویروس باید با همه توان در مقابله با این ویروس اقدام کرد تا با کمترین خسارت و آسیب این مشکل رفع شود. 

وی با تأکید بر اینکه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از برنامه‌های مثبت مقابله با کرونا بود که می‌توانست قبل از عید اجرا شود، افزود: هر چند اکثر مردم بر صحیح بودن این طرح باور دارند، ولی در اجرای این طرح اقشار ضعیف جامعه دچار مشکلات معیشتی شدند که انتظار می‌رود دولت با اتخاذ تدابیر مناسب از آسیب بیشتر به آن‌ها جلوگیری کند.

عباسی با بیان اینکه در شرایط کرونایی اقتصاد در سال ۹۸ بازاریان و کسبه دچار ضررهای بسیاری در اثر این ویروس نیز شدند، تصریح کرد: با دستورالعمل‌های ابلاغی مغازه‌های کشور و بسیاری از تولیدی‌ها تعطیل شدند و ضررهای مالی بسیاری را بر دوش این قشر شریف قرار دادند. 

این مسؤول با تأکید بر اینکه باید فکری عاجل برای معیشت کارگران و دست‌فروشان و دیگر اقشار کم درآمد کرد، خاطرنشان کرد: با توجه به محدوده اختیارات شوراها، بنده و برخی از همکارانم در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر قائم‌شهر تصمیم گرفتیم در طرحی که به آقای شهردار ارائه می‌شود  چند ماه از عوارض بازاریان و مغازه‌داران و رانندگان تاکسی شهر قائم‌شهر از آن‌ها گرفته نشود و از منابع دیگری همچون؛ استفاده از منابع دولتی،بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران و بدون ایجاد فشار بر اقشار آسیب دیده صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه با توجه به ضرر و زیان کسبه اداره مالیات نباید از آنها برای این چند ماه  مالیات اخذ کند، عنوان کرد: از وزارت خانه و وزیر مربوطه درخواست می‌کنیم تا با  نگاهی مثبت به کسبه آسیب دیده از کرونا بی‌اندیشند و برای دردهای اقتصادی آن‌ها مرهمی از جنس درایت اتخاذ کنند و این موضوع دور از دسترس نیست.


عباسی با تأکید بر اینکه باید در سال جهش تولید از چرخه‌های سالم اقتصادی حمایت کرد ابراز کرد: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی کار صحیحی بوده و است ولی باید فکری برای آن کسبه‌ای که دو ماه مغازه‌اش تعطیل شده انجام شود و همان‌طور که‌ او برای ریشه‌کنی ویروس همکاری کامل داشته مسؤولان کشور و دولت نیز به آن‌ها کمک کنند.

نائب رئیس شورای شهر قائم‌شهر با اشاره به لزوم راه‌اندازی پویش‌هایی پس از کرونا جهت حمایت از قائم‌شهری‌هایی که از این ویروس در بعد اقتصادی آسیب دیدند، گفت : باید این مسئله که همشهریان شریف قائم‌شهری حتی المقدور نیازهای خود را از بازار قائم‌شهر تهیه کنند، به رستوران‌ها و پارک‌های شهر برای اوقات فراغت بروند ، در ساخت و ساز و دیگر کارها از کارگران قائم‌شهری استفاده کنند، به یک فرهنگ تبدیل شود که این موضوع سبب قوی شدن در داخل می‌شود.

وی اعلام کرد: خیران قائم‌شهری و گروه‌های جهادی در ایام مقابله با کرونا در قامت یک الگو برای همه دنیا عمل کردند، بنا داریم از این عزیزان که بدون هیچ چشم‌داشتی و با تمام توان در جهت مقابله با کرونا ویروس جهاد می‌کنند یا به صورت آنلاین و یا پس از ریشه‌کنی کرونا به صورت برنامه‌ای  مستقل تقدیر کنیم.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول