اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

دانشگاه ها نقش کلیدی درتحقق جهش تولید دارند

رئیس دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه دانشگاه ها نقش کلیدی در سرعت جهش تولید دارند،گفت: مهم ترین اولویت مراکز علمی و به خصوص دانشگاه ها رشد علم و فناوری با نگاه جهش تولید است که مطالعه برروی آن آغاز شده است.

دانشگاه ها نقش کلیدی درتحقق جهش تولید دارند

محمد تقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه دانشگاه ها نقش کلیدی درتحقق جهش تولید دارند،گفت: برای رسیدن به منویات و تأکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب با تمرکز بر توصیه های ایشان اولویت ها و مأموریت های علمی ونوآوری در فناوری را در دستورکار قرار دادیم که با استفاده از پتانسیل و تخصص نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی دستاوردها و تولیدات جوانان و دانشمندان را سرعت بخشیده و افزایش دهیم.

*  تربیت جوانان کاربردی و متخصص برای توسعه حوزه صنعت و رشد فناوری

وی افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری کشور نیازمند توسعه حوزه صنعت و رشد فناوری است که مسیر حرکت دانشگاه تربیت مدرس برای رسیدن به پرچم داری علمی جهان بر روی توصیه های مقام معظم رهبری متمرکز شده و با نگاه به جهش تولید در تربیت جوانان کاربردی و متخصص گام برداشته است.

* تعریف نقش دانشگاه در جهش تولید

احمدی تصریح کرد:  بخش تولید کشور از اهمیت بسیار زیادی برای رونق اقتصادی برخوردار است که در این رابطه دانشگاه این مهم را برای تعریف نقش خود در دستور کار بررسی و مطالعه قرارداده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول