اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرونا موضوع اصلی دوره ریاست آلمان بر اتحادیه اروپا خواهد بود

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان گفت، شیوع ویروس کرونا موضوع غالب ریاست دوره‌ای برلین بر اتحادیه اروپا خواهد بود.

کرونا موضوع اصلی دوره ریاست آلمان بر اتحادیه اروپا خواهد بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمتر از دو ماه به آغاز ریاست دوره‌ای آلمان بر اتحادیه اروپا وزیر خارجه این کشور یادداشتی منتشر کرده و از غالب شدن ویروس کرونا بر دستور کار ریاست آلمان بر این اتحادیه خبر داده است.

به نوشته رویترز، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در روزنامه «دی ولت» این کشور یادداشتی منتشر کرده و در آن درباره شیوع ویروس کرونا، ریاست دوره ای آلمان بر اتحادیه اروپا و عملکرد کشورهای جهان در مدیریت مقابله با این ویروس سخن گفته است.

وی با اشاره به آغاز ریاست آلمان بر اتحادیه اروپا در نیمه دوم سال جاری میلادی اعلام کرد، مساله کرونا به موضوع غالب در دوره ریاست این کشور بر اتحادیه اروپا تبدیل خواهد شد.

وزیر خارجه المان پیش از این از پاسخ «کند» آمریکا و رویکرد «اقتدارگرایانه» چین در مواجهه با شیوع ویروس کرونا انتقاد کرده بود.

هایکو ماس در یادداشت تازه خود نوشت: «ما برای مقابله با کرونا و عواقبش، (ریاست آلمان بر اتحادیه اروپا) را به "ریاست کرونا" تبدیل خواهیم کرد».

وی تاکید کرد، «وقتی ما از مخمصه (شیوع ویروس کرونا) بیرون آمدیم»، کاهش تدریجی و هماهنگ محدودیت‌ها در زمینه عبور و مرور و سفرها، یکی از اولین ماموریتهای آلمان در دوره ریاست بر اتحادیه اروپا خواهد بود.

وزیر خارجه آلمان معتقد است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید از بحران کرونا در زمینه لزوم بهبود حفاظت از مردم عادی و تولید و توزیع مشترک تجهیزات  پزشکی درس بگیرند.

 او با اشاره به اعمال محدودیتها علیه دموکراسی و حاکمیت قانون در برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا به «بهانه مقابله با کرونا» تاکید کرد، باید اشتباهاتی که بحران کرونا آنها را فاش کرده، «تصحیح شوند».

هرچند وزیر خارجه آلمان نام کشور خاصی را ذکر نکرده، اما پیش از این برخی مقام‌های اروپایی از مواضع دولت مجارستان در زمینه تشدید محدودیتها در این کشور برای مقابله با کرونا انتقاد کرده بودند.

یادداشت هایکو ماس درباره ریاست آلمان بر اتحادیه اروپا در شرایطی منتشر شده که این کشور به همراه اسپانیا، ایتالیا و فرانسه  با بحران شیوع کرونا درگیر هستند.

آخرین خبرها درباره کرونا در آلمان حاکی از آن است که مجموع مبتلایان به این ویروس ۱۲۵۴۵۲ و شمار قربانیان ۲۸۷۱ نفر شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول