اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مجلس یازدهم به دنبال حذف کنکور خواهد بود/ احتمال تداوم آموزش مجازی تا اواسط اردیبهشت‌

منتخب مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم به دنبال حذف کنکور خواهد بود اما باید توجه داشت که این مسأله در مجلس نهم مصوب شده و مجلس یازدهم می‌تواند از بعد نظارتی به این موضوع ورود پیدا کند.

مجلس یازدهم به دنبال حذف کنکور خواهد بود/ احتمال تداوم آموزش مجازی تا اواسط اردیبهشت‌

عباس مقتدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص بحث آموزش مجازی دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: شرایطی که در اثر شیوع بیماری کرونا در کشور پدید آمد نشان داد که امروز بیشتر از هر وقت دیگری به شبکه ملی اطلاعات نیازمندیم و کوتاهی‌هایی که در طول سالیان گذشته نسبت به تأسیس و راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات شده است، امروز بیش از هر زمان دیگری خود را نشان می‌دهد بنابراین باید به سرعت کمبود کشور در این زمینه را جبران کنیم.

منتخب مردم اصفهان در یازدهمین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما نیازمند اینترنت ملی متناسب با بوم، اخلاق و شرایط فرهنگی و اجتماعی کشور خود هستیم؛ این موضوع هم ابعاد سیاسی و هم ابعاد فرهنگی-اجتماعی دارد و دامنه آن در زمینه آموزش کشور نیز گسترش پیدا می‌کند. 

وی بیان داشت: در حال حاضر زیرساخت‌های خوبی در دانشگاه پیام نور و آزاد اسلامی ایجاد شده است که در اثر آن می‌توانیم به آموزش از راه دور، با بهره‌گیری از فضای مجازی امیدوار باشیم و این کار در دانشگاه‌های دولتی نیز تا حدی امکان‌پذیر شده است.

مقتدایی افزود: دانشگاه‌های مختلف کشور در زمینه پیشرفت در زیرساخت‌ها با یکدیگر، شرایط یکسانی ندارند، در برخی دانشگاه‌ها بیشتر توانستیم کار را جلو ببریم و در برخی از دانشگاه‌ها روند تجهیز کلاس‌ها به فضای هوشمند عقب بسیار کند بوده است. 

منتخب مردم اصفهان در یازدهمین مجلس شورای اسلامی درباره گمانه‌زنی‌ها در خصوص ادامه تعطیلی مراکز آموزشی عنوان کرد: به نظر می‌رسد تا اواسط اردیبهشت‌ ماه نیز همچنان باید آموزش از راه دور مورد توجه باشد و پس از آن هم ممکن است مجبور به استفاده دوره‌ای از این ظرفیت‌ آموزشی از راه دور شویم که در این صورت باید زیرساخت‌های لازم در کشور ایجاد شود. 

وی با بیان این‌که اظهار نظرهای انجام شده در خصوص عدم برگزاری کنکور ۹۸ صرفاً گمانه‌زنی‌های فردی است و مرجعیت ندارد، گفت: کنکور سال ۹۹ قطعاً برگزار می‌شود و در خصوص زمان آن نیز سازمان سنجش اعلام کرده که با تأخیر چند هفته‌ای برگزار خواهد شد؛ مرجع اطلاع‌رسانی سازمان سنجش است و بهتر است به جای پرداخت به گمانه‌زنی‌ها به مراجع رسمی توجه کرد. 

مقتدایی اذعان داشت: طرح حذف کنکور که در مجلس نهم رقم خورده و به تصویب رسید، به طور کامل اجرایی و عملیاتی نشده است و مجلس یازدهم قطعاً این موضوع را پیگیری خواهد کرد. 

منتخب مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس یازدهم به دنبال حذف کنکور خواهد بود اما باید توجه داشت که این حذف کنکور در مجلس نهم مصوب شده است و مجلس یازدهم می‌تواند از بعد نظارتی به این موضوع ورود پیدا کرده و موانع و مشکلات را بررسی کند؛ موضوع حذف کنکور مربوط به امسال نیست و اگر قرار بر حذف کنکور باشد باید در بازه‌ای چندین ساله به آن برسیم که مجلس یازدهم آن را به صورت جدی بررسی خواهد کرد. 

وی در خصوص هزینه‌ و سرعت اینترنت دانشجویان و دانش‌آموزان، اظهار داشت: موضوع هزینه‌های مربوط به اینترنت مسأله‌ای است که باید در سطح دولتی حل شود، دانشگاه‌های کشور باید نیاز کاربران و دانشجویان مرتبط را برطرف کنند و در این زمینه باید به عدالت دسترسی به اینترنت برای همه بخش‌های کشور توجه شود و دانشجویان باید از اینترنت رایگان بهره‌مند شوند. 

مقتدایی اضافه کرد: دانشگاه‌ها موظف هستند به عنوان بخشی از خدمات آموزشی، خدمات اینترنتی مورد نیاز را در اختیار دانشجویان قرار دهند و به‌ ویژه به دلیل این‌که این امر از باب عدالت اجتماعی است باید به سرعت مورد توجه وزارت‌خانه‌های علوم و بهداشت قرار گیرد.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول