اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

خسارت به 3700 هکتار از اراضی استان اصفهان در پی بارندگی‌های اخیر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بر اثر بارندگی و وزش باد، خساراتی به ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی، ۱۴۵ واحد مسکونی، ۲۲ کیلومتر از راه‌ها و تعداد ۲۰ رشته قنات و چاه آب کشاورزی در مناطق شمال، غرب و شرق استان اصفهان وارد شد.

خسارت به 3700 هکتار از اراضی استان اصفهان در پی بارندگی‌های اخیر

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: با توجه به ادامه فعالیت سامانه بارشی تا یکشنبه ۲۴ فروردین ماه در سطح استان اصفهان به خصوص در مناطق شمال، شرق و مرکزی و شهرهای خور و بیابانک، اردستان، نائین و نطنز و پیش‌بینی بارش باران، رعد و برق و صاعقه، وزش باد شدید، تگرگ، مدیریت بحران به تیم‌های امدادی و ستاد سیل استان اصفهان در راستای پیشگیری از حوادث اعلام آماده‌باش داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأکید بر ممانعت از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی و محافظت از مزارع و باغات سازه‌های گلخانه‌ای، افزود: تابلوها و داربست‌ها در برابر باد شدید، باران و تگرگ، لایروبی کانال‌ها و زهکش مزارع و باغات و خودداری از تردد و توقف دام‌ها در حاشیه رودخانه‌های فصلی و دره‌ها و شیب کوه‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی بیان کرد: ۳۴۰ اکیپ امدادی متشکل از عوامل امدادی مدیریت بحران فرمانداری‌ها، آب منطقه‌ای، شهرداری‌ها، هلال احمر، راهداری، پلیس، فوریت‌های پزشکی، امداد خودرو و آتش‌نشانی در آماده‌باش هستند.

شیشه‌فروش ادامه داد: بر اثر بارش‌های رگباری باران، تگرگ، وزش باد و افت دما در سه روز گذشته ناشی از فعالیت سامانه بارشی، بیشترین بارش‌ها در شمال، غرب و شرق استان اصفهان به وقوع پیوست، که روز گذشته سمیرم ۱۹، فریدون‌شهر ۱۶، نطنز ۱۲، کاشان ۹، گلپایگان ۹ ، خوانسار ۸ و میمه ۶ میلی‌متر بارندگی داشته‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان عنوان کرد: بر اثر بارندگی و وزش باد، خساراتی به ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی، ۱۴۵ واحد مسکونی، ۲۲ کیلومتر از راه‌ها و تعداد ۲۰ رشته قنات و چاه آب کشاورزی در مناطق شمال، غرب و شرق استان اصفهان وارد شد.

وی خاطرنشان کرد: جمع بارش‌ها در ایستگاه کوهرنگ از اول مهر ماه سال گذشته تاکنون هزار و ۶۰ میلی‌متر با ۴۸ درصد کاهش نسبت به دوره مشابه سال قبل و میزان حجم سد زاینده‌رود در حال حاضر ۴۹۵ میلیون متر مکعب است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۲۰/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول