اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

هند، بنگلادش و ارمنستان از تمدید وضعیت اضطراری ناشی از کرونا خبر دادند

دولتهای هند، بنگلادش و جمهوری ارمنستان از تدوام وضعیت اضطراری برای مقابله با ویروس مهلک کرونای جدید خبر دادند.

هند، بنگلادش و ارمنستان از تمدید وضعیت اضطراری ناشی از کرونا خبر دادند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت‌های هند، بنگلادش و جمهوری ارمنستان از تداوم برقراری وضعیت اضطراری در کشورهای خود به دلیل مبارزه با شیوع ویروس کرونای جدید خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» یکی از مقامات مقامات دولت هند شنبه گفت که «نارندرا مودی» نخست وزیر این کشور قصد دارد تا مدت نامعلومی وضعیت اضطراری را تمدید کند. اوایل صبح امروز مودی در تماس با چندین  وزیر خود از تمصیم در این زمینه خبر داد. این در حالی است که از ۲۱ روز قبل در هند به دلیل شیوع کروتا وضعیت اضطراری اعلام شد و تا سه شنبه ادامه دارد.

یکی از  مقامات دولت هند نیز از وضعیت مساعد این کشور در نبرد با ویروس کرونا خبر داد. تا روز شنبه شمار مبتلایان به کرونا در هند به ۷۴۴۷ نفر رسید که از این بین ۲۳۹ نفر جان باختند.

وزارت بهداشت و امور جوانان هند همچنین خبر داد، تا به حال ۵۱۶ نفر از مبتلایان به کرونا در این کشور درمان شده و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند. (جزئیات بیشتر)

در بنگلادش، یکی از همسایگان هند نیز در حالی که نیروهای ارتش برای پایش اوضاع و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بین مردم در سراسر این کشور مستقر شده اند، دولت تصمیم گرفته تا ۱۱ روز دیگ وضعیت اضطراری را تمدید کند. این کشور مدعی ابتلای ۴۸۲ نفر به ویروس کرونای جدید و مرگ ۳۰ نفر تا این لحظه است.

 در جمهوری ارمنستان نیز دولت از تمدید وضعیت اضطراری تا یک ماه دیگر خبر داد. این کشور تمام موسسات آموزشی را بسته ،ترد عمومی متوقف شده و اتباع خارجی حق ورود به این کشور را ندارند.

 به نوشته خبرگزاری رویترز، تاکنون نزدیک ۱۰۰۰ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند. ارمنستان همچنین اعلام کرده همه پرسی سراسری برای تغییر در قانون اساسی را به بعد از وضعیت اضطراری موکول کرده است.

نخست وزیر ارمنستان تنها با باز بودن برخی اصناف خاص از قبیل فروشگاههای فروش اقلام کشاورزی و سوپر مارکتها موافقت کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول