اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

خدمتی دیگر از جنس مهربانی/ این پزشک آرامش می‌دهد

متخصص روان‌پزشکی گفت: با شیوع کرونا صلاح نبود مردم به‌صورت حضوری به مطبم پیدا کنند و به مردم تاکید شده در خانه بمانند به همین دلیل به این فکر افتادم شرایطی ایجاد شود تا مردم به‌صورت غیرحضوری مشاوره دریافت کنند و در کنار همکاران در بیمارستان کمکی هرچند کوچک به مردم ارائه کنم.

خدمتی دیگر از جنس مهربانی/ این پزشک آرامش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، این روزها صحبت از کرونا نقل هر محفلی است و این ویروس تمام ابعاد زندگی را تحت تاثیر قرار داده است.

جدا از محدودیت‌هایی که در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای قطع زنجیره این ویروس اعمال شده از اثرات این ویروس بر جسم و روح افراد نمی‌توان گذشت که از فردی به فردی دیگر متفاوت بوده و در مجموع زندگی همه افراد را با چالش مواجه کرده است.

این ویروس صرف‌نظر از اینکه بیشتر افراد به‌دلیل پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری خانه‌نشین شدند که این موضوع در جسم و روح آنان اثرگذار است مردم همواره در ترس و استرس از این بیماری قرار گرفته‌اند که چنین وضعیتی برای جامعه عواقب ناشایستی را به همراه دارد که اختلال‌های روانی از جمله آنها خواهد بود و وحشت را وارد زندگی افراد شده و حتی خواب و خوراک را از برخی گرفته است.

باتوجه به اهمیت سلامت روحی افراد دکتر عباس صارمی‌مقدم متخصص اعصاب و روان بر خود وظیفه دانسته که به مردم کمک کند و شماره تماس خود را در فضای مجازی انتشار داده است تا بتواند به همنوعان خود کمک کند.

باتوجه به اینکه نباید از تاثیر اختلال‌های روانی بر روی سیستم ایمنی بدن و روح و روان غافل شویم این پزشک دلسوزانه و به‌صورت رایگان از همان روزهای ابتدایی که شاهد شیوع ویروس کرونا بودیم در خدمت مردم بوده است.

دکتر عباس صارمی‌مقدم متخصص روان‌پزشکی در این‌باره در گفت‌وگو با فارس می‌گوید: با شیوع کرونا صلاح نبود مردم به‌صورت حضوری به مطب‌ها و مراکز درمانی مراجعه کنند و به مردم تاکید شده در خانه بمانند به همین دلیل به این فکر افتادم شرایطی ایجاد شود تا مردم به‌صورت غیرحضوری مشاوره دریافت کنند و در کنار همکاران در بیمارستان کمکی هرچند کوچک به مردم ارائه کنم.

 

موضوعی که در ارتباط با ویروس کرونا مطرح است جنبه‌های روحی و روانی آن روز به روز دارد پررنگ‌تر می‌شود که نیاز است کنترل شود.

 اکثر تماس‌‌هایی که در زمینه اضطراب و ترس‌های ایجاد شده داشتم با مشاوره برطرف شده و در موارد حاد دارو تجویز کردم و پیگیری درمانی داشتیم و حتی مراکز محل نگهداری کودکان بی‌سرپرست که دسترسی به پزشک نبود مشاوره انجام شد؛حتی برخی موارد که حاد بود و نیاز به مراجعه حضوری بود انجام شد.

 وی می‌گوید؛ تماس‌های گرفته شده افراد عادی بودند که این ویروس اعضای خانواده را درگیر کرد و حتی مواردی که خانواده درگیر نبودند.

دکتر صارمی‌‌مقدم در این زمینه ضمن توصیه به مردم تأکید می‌کند؛ سفارش ما به افراد این است هیجانات ایجاد شده و حس خود را بشناسند و مدیریت کنند همچنین خیلی خودشان را درگیر اخبار نادرست نکنند و از منابع مطمئن اطلاعات لازم را دریافت کنند چراکه در فضای مجازی اخبار ضد و نقیض  که از نظر علمی تایید نمی‌شود نیز مایه اضطراب است و شرایط زندگی نرمال خود را داشته باشند.

این روان‌پزشک که اکنون می‌توان عنوان کرد؛ روان‌پزشک خیر می‌گوید؛ همچنین لازم است افراد تغذیه مناسبی داشته باشند در زمینه کنترل اضطراب حواس خود را پرت کرده و به فعالیت‌های مورد علاقه خود سرگرم شوند اما موارد شدیدتری که امکان تجویز دارو بوده، انجام شده است.

راهکار دیگری که دکتر صارمی‌مقدم تاکید می‌کند این است که؛ افراد باید بدانند  این روزها گذرایی است با مدیریت خوب طی می‌شود تنها باری نیست که در دنیا چنین مسائلی اتفاق می‌افتد و حتی مرگ و میرهای رخ داده است، شاید همین بیماری ۳۰ سال پیش اتفاق می‌افتاد خیلی وضعیت بدتر و وخیم‌تر بوده است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول