اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

پیش‌بینی اختصاص 3.5 میلیارد یورو به شرکت‌های دانش‌بنیان در بودجه سال ۹۹

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان از پیش‌بینی اختصاص سه میلیارد و نیم یورو به شرکت‌های دانش‌بنیان برای کمک به صنعت کشور خبر داد.

پیش‌بینی اختصاص 3.5 میلیارد یورو به شرکت‌های دانش‌بنیان در بودجه سال ۹۹

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جبار کوچکی نژاد امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مهم‌ترین راه برای تحقق بخشیدن به شعار سال توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی است، اظهار کرد: برای تحقق جهش تولید در استان گیلان راهکاری‌های مختلفی وجود دارد که پیشنهاد بنده توسعه منطقه آزاد انزلی به سمت فرودگاه و شهر صنعتی است که می‌تواند به اقتصاد و صادرات کشور کمک کند.

وی با اشاره به نقش تحریم‌های بین‌المللی بر برنامه اقتصادی کشور گفت: برای تحقق جهش تولید باید از موانع موجود عبور کرد و با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا و اروپا برعلیه ملت ایران تنها راه موجود برای انجام این کار توجه به برنامه اقتصاد مقاومتی است.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با اذعان به اینکه شدیدترین تحریم‌ها شامل صنعت موشکی ایران شده است، تصریح کرد: صنعت موشکی ایران با تحریم مواد اولیه و بسیاری دیگر از مشکلات مواجه هست ولی دوستان ما در صنعت هوافضا سپاه و وزارت دفاع به ظرفیت داخلی و برنامه اقتصاد مقاومتی توجه کرده و به موفقیت‌های بسیاری رسیدند.

کوچکی نژاد واحدهای تولیدی با ۳۰ درصد ظرفیت را واحدهای زیان ده معرفی کرد و افزود: باید تلاش شود واحدهای تولیدی در کشور و استان گیلان به ۱۰۰ درصد ظرفیت تولیدی خود برسند زیرا واحدهای تولیدی که با ۳۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند در قانون تجارت واحدهای زیان ده هستند.

وی با تأکید بر استفاده صحیح از منابع موجود در کشور بیان کرد: بر اساس آخرین آمار دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع در اختیار مردم است که باید آن را درست مدیریت کرد در غیر این صورت مشکلات زیادی را برای کشور در هر حوزه‌ای وارد می‌کند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با تأکید بر اینکه باید سرمایه‌گذار در استان احساس امنیت کند، تصریح کرد: وقتی سرمایه‌گذار وارد استان می‌شود باید همه نهادها به او کمک کنند نه اینکه این سرمایه‌گذار برای دریافت وام با مشکلات عدیده‌ای مواجه شود به همین دلیل و میزان سرمایه‌گذاری و پنجره واحد نشسته و سازمان‌ها موظف هستند در مدت یک ماه پاسخگو باشند در غیر این جواب آنان مثبت تلقی می‌شود.

کوچکی نژاد نقش دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان را برای شناسایی ظرفیت‌های استان مهم برشمرد و گفت: در این شرایط جامعه باید همه به تحقق شعار سال توجه کنند و دانشگاه‌ها باید ظرفیت‌های موجود استان را به مسؤولان ارائه کرده و همه نهادها ازجمله استاندار، صنعت، قوه قضائیه و نمایندگان مجلس هم باید وظایف خود را به‌درستی اجرا کنند.

وی به اختصاص سه میلیارد و نیم یورو به شرکت‌های و کارخانه‌های دانش‌بنیان در بودجه سال ۹۹ اشاره کرد و افزود: کار دانشگاه تولید علم و تولید محصولات جز و کل در شرکت‌های دانش‌بنیان است که این امر نشان می‌دهد باید از ظرفیت‌های این شرکت‌ها به بهترین نحو توجه شود.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد ضعیف دانشگاه گیلان در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان بیان کرد: وظیفه دانشگاه تولید علم و دانشجو و تبدیل‌شدن آن به کالا و کمک به صنعت است ولی خروجی دانشگاه گیلان در این خصوص بسیار ضعیف بود به‌طوری‌که در سال ۹۷ از سه هزار میلیارد تومان منابع فقط یک میلیارد تومان جذب کرد که بسیار جای تأمل دارد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول