به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، بر اساس پژوهش مرکز «کاماسکور» ویروس همهگیر کرونا باعث افزایش ۳۰ درصدی تقاضا برای تماشای فیلم در سامانههای موسوم به VOD(تقاضای پخش ویدیویی) شده است.
کاماسکور اعلام کرد این جهش بدنبال تقاضای میلیونها آمریکایی برای سرگرم شدن در شرایط فاصلهگذاری اجتماعی و دوران قرنطینه خانگی به وجود آمده است. بیشترین میزان این استقبال در ماه مارس ۲۰۲۰ در واکنش به این وضعیت بیسابقه صورت گرفته و استودیوهای فیلمسازی پلتفورم خود را از پرده بزرگ سینما به VOD یا همان تقاضای پخش ویدیویی تغییر دادهاند.
کالیفرنیا اولین ایالتی بود که در ۱۹ مارس دستور «پناهگاه در محل» صادر کرد. ۲۹ و ۳۰ مارس، ایالتهای دیگر دستورات مشابه صادر کردند.
پس از آن تمام ستتاپ باکسهای بر مبنای VOD، از جمله تقاضای تماشای رایگان، تقاضای تماشای ثبت نامی، تقاضای تماشای تراکنشی و فروش الکترونیکی به شدت فعال شدند.
کاماسکور میانگین تقاضای خانگی برای تماشای فیلم اینترنتی در ۱۶ عنوان VOD را در دوره یک ماهه چهار برابر تراکنشهای میانگین تقاضای خانگی برای تماشای فیلم نسبت به ماه مارس ۲۰۱۹ را درپی داشته است.
SVOD با افزایش ۵۳ درصدی در میانگین تراکنشها در هر مشترک خانگی بالاترین رشد را داشته است.
تحقیقات Comscore همچنین نشان داد که VOD در هفته پایانی ماه مارس ۵۷ درصد افزایش یافت، که منجر به افزایش ۱۱۶ درصدی SVOD شده است.
Fitness(تناسب اندام) با ۱۴۷ درصد، بالاترین رشد را در بین ژانرهای مختلف در میزان تراکنش در ماه مارس داشته است.
دستهبندی برنامههای «زندگی و خانه» شاهد رشد ۶۴ درصدی به عنوان محتوای پخش شده از شبکههای HBO، Showtime و Starz بوده است.
جالب اینکه دستهبندی «موسیقی» در این ماه با اُفت ۱۰ درصدی همراه بوده است.
انتهای پیام/