اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آغاز فعالیت نخستین مرکز نیکوکاری علمی پژوهشی کشور

قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان از فعالیت مرکز نیکوکاری فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود به‌عنوان نخستین مرکز نیکوکاری علمی پژوهشی کشور در مقابله با بیماری کرونا خبر داد.

آغاز فعالیت نخستین مرکز نیکوکاری علمی پژوهشی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط‌عمومی کمیته امداد استان سمنان، محمد قوسی با تأکید بر لزوم تحقق و پیروی از شعار جهش تولید مقام معظم رهبری، از فعالیت مرکز نیکوکاری فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود به‌عنوان نخستین مرکز نیکوکاری علمی پژوهشی کشور در مقابله با بیماری کرونا خبر داد.

وی تصریح کرد: این مرکز با بهره‌گیری از کادر متخصص دانشگاهی و تجهیزات آزمایشگاهی به تهیه بالغ بر دو هزار لیتر محلول ضدعفونی‌کننده دست و سطوح اقدام کرده است.

قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان هدف از شروع به کار این مرکز را اجرای طرح‌های علمی و پژوهشی در راستای اولویت‌های کمک به نیازمندان دانست و خاطرنشان کرد: این محلول‌ها و ماسک‌ها بین نیازمندان و مراکز درمانی و بیمارستانی با هدف حفظ سلامت توزیع می‌شود.

قوسی با اشاره به اینکه تاکنون چندین طرح پژوهشی برون‌دانشگاهی در راستای فعالیت‌های کمیته امداد استان و حتی کشور توسط محققان این مرکز نیکوکاری انجام شده است، تأکید کرد: مشخصه بارز این مرکز نیکوکاری، ترویج نگاه علمی و پژوهشی به مبحث مدیریت محرومیت و فقرزدایی است.

وی با بیان اینکه هم‌زمان با شیوع بیماری کویید ۱۹ و برای رفع این مشکل، مرکز نیکوکاری دانشگاهی در اقدامی با همکاری یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در دانشگاه و مرمت و راه‌اندازی برج تقطیر مایع به مایع راه‌اندازی کردند، یادآور شد: این مرکز در آزمایشگاه مهندسی شیمی توانستند بالغ بر دو هزار لیتر محلول ضدعفونی دست و سطوح تهیه و آن را به مراکز درمانی و بیمارستانی تحویل دهند.

قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان رویکرد دیگر مرکز نیکوکاری فرهیختگان در مبارزه با شیوع بیماری کرونا را حمایت تجهیزاتی از سایر مراکز نیکوکاری شهرستان بیان و خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت چشمگیر نهادهای مردمی ازجمله مراکز نیکوکاری در تولید ماسک‌های بهداشتی و با هماهنگی‌های صورت‌گرفته با ادارات کمیته امداد شاهرود و بسطام، روزانه بالغ بر یک هزار ماسک تولیدشده در مراکز نیکوکاری شهرستان با استفاده از دستگاه اتوکلاو موجود در آزمایشگاه صنایع غذایی استریل می‌شود.

وی یادآور شد: هفت مرکز نیکوکاری استان سمنان به صورت حرکت خودجوش و جهادی روزانه بیش از ۱۱ هزار و ۲۵۰ ماسک تولید می‌کنند.

انتهای پیام/2249/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول