اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

جشنواره موسیقی و خانواده سنندج در «شهر جهانی موسیقی» برگزار می شود

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج گفت: جشنواره موسیقی و خانواده سنندج شهر جهانی موسیقی به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج با همکاری انجمن موسیقی ایران شعبه کردستان برگزار می شود.

جشنواره موسیقی و خانواده  سنندج در «شهر جهانی موسیقی»  برگزار می شود

 

سرکه‌وت نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: یکی از رویدادهای مهم فرهنگی درسال گذشته  ثبت شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو بود.

وی خاطرنشان کرد: موسیقی یکی از پر طرفدارترین هنر‌ها در سنندج است و همواره این شهر خاستگاه هنرمندان بنام بوده است.

وی عنوان کرد: با توجه به محدودیت‌های بوجود آمده در برگزاری مراسمات فرهنگی بدلیل شیوع ویروس کرونا، این شهرداری با همکاری شورای اسلامی شهر و انجمن موسیقی ایران شعبه کردستان اقدام به برگزاری جشنواره موسیقی نموده است.

وی از برگزاری جشنواره موسیقی و خانواده، سنندج شهر جهانی موسیقی خبر داد و گفت: این جشنواره در راستای تقویت روحیه همدلی و حفظ انسجام بنیان خانواده در این ایام که اعضای خانواده بیشتر در کنار هم هستند برگزار خواهد شد.

نجفی تاکید کرد: این جشنواره و در راستای انجام فعالیت هنری خانواده‌ها در کنار هم و همچنین قطع نشدن ارتباط شهروندان با اهداف شهر خلاق به صورت دوره‌ای هر دو هفته یک بار انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: در هر دوره با مشارکت صاحب‌نظران محورهای جشنواره انتخاب شده و با توجه به اینکه دوره دوم همزمان با ماه مبارک رمضان خواهد بود از محورهای دینی و آیینی بهره خواهیم برد.

وی گفت: محورهای این جشنواره شامل اجرای خانوادگی به صورت همخوانی، تکنوازی سازهای سنتی و محلی و اجراهای فردی است.

نجفی خاطرنشان کرد: محورهای این دوره از جشنواره تحت عنوان گورانی، چه پله و به رته ونانه خواهد بود.
وی تاکید کرد: علاقمندان به شرکت در بخش گورانی باید از آثار هنرمندان نامی استاد حسن زیرک واستاد سید علی اصغر کردستانی استفاده نمایند.

وی تصریح کرد: شهروندان و علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا پنجم اردیبهشت ماه در قالب فایل تصویری به مدت سه دقیقه و حجم حداکثر 10 مگا بایت همراه با مشخصات فردی کامل و شماره تماس به آدرس‌های زیر SANANDAJUNESCOCREATIVECITY@GMAIL.COM و شماره واتساپ 09189710013 ارسال نمایند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج تاکید کرد: آثار ارسالی توسط انجمن موسیقی داوری می‌شود و به ده اثر برتر، هر اثر پنج میلیون ریال اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول