اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

جهاد دوزندگی؛ بانوان بردخون همچنان در میدان مبارزه با کرونا+عکس

بانوان بردخونی با فداکاری شبانه روزی توانستند هزاران ماسک و ابزار بهداشتی تولید کنند.

جهاد دوزندگی؛ بانوان بردخون همچنان در میدان مبارزه با کرونا+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیّر، 33 روز از دفاع سخت، جانانه و شبانه‌روزی بانوان بردخونی گذشته  است اما چنان انگیزه‌ای دارند که برای مدت‌ها کار و نلاش آماده‌اند.

20 اسفند 98 با امید و چهره‌ای شاد به عزاخانه حسینی، حسینیه محبان اهلبیت(ع) بردخون وارد شدند، صحنه حضور آنان یادآور حرکت رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس بود، آن زمان که جوانان و نوجوانان دست در شناسنامه خود می‌بردند تا سن کم آنان دیده نشود.

وقتی جوانان و نوجوانان این سرزمین در میدان جنگ  به دفاع از خاک میهن اسلامی مشغول بودند زنان و دختران در پشت جبهه از رزمندگان و پاسداران کشور حمایت می‌کردند و این همراهی موجب ایجاد انگیزه و پیروزی آنان می‌شد.

امروز هم ما در حال جنگی تمام‌عیار هستیم اما دشمن ویروس خطرناک کرونا است و مدافعان سلامت یعنی پزشکان و کادر بهداشتی درمانی که ایثارگرانه در حال مبارزه با دشمن هستند و اقشار مختلف جامعه در پشت جبهه از این قهرمانان میهن پشتیبانی می‌کنند.

بانوان بردخونی به عنوان یکی از اقشار مؤثر جامعه به میدان آمدند و با همه وجود برای سلامتی مردم تلاش کردند و در سنگر حسینیه برای شکست دشمن کوشیدند و با فداکاری شبانه روزی توانستند هزاران ماسک و ابزار بهداشتی تولید کنند.

سرپرست پویش مردمی بردخون گفت: تا امروز 40 نفر از بانوان، بیش از 20 روز کار مفید کردند که به صورت متفاوت یک روز 14 نفر و روز دیگر 25 نفر در کارگاه تولید ماسک حضور داشتند و با استفاده از 20 چرخ خیاطی صحنه‌هایی ماندگار خلق کردند.

احمد بحرانی با بیان اینکه فعالیت‌ها مردمی و بدون حمایت نهادهای دولتی بوده، افزود: تاکنون به بیش از هزار و 500 خانواده بردخونی ماسک تحویل داده‌ایم و علاوه بر بیمارستان‌ها همه افرادی که درخواست داشته‌اند بی پاسخ نگذاشته‌ایم و 12 دست لباس اسپان باند برای اورژانس و مرکز شهید بردستانی تولید شده است.

وی اضافه کرد: روزانه به طور متوسط 700 ماسک تولید می‌شد و در دو مرحله همه خانوارهای شهری با بسته‌های سه، چهار و پنج تایی تحت پوشش قرار دادیم و به همه ادارات، نهادها، بانک‌ها، نیروهای خدماتی، ایستگاه‌های بازرسی، مراکز و خانه‌های بهداشت ماسک داده شده و روستای سجادیه، بردخون کهنه، شیبرم، عشایر جاشک و اصناف از این خدمات استفاده کرده‌اند.

بحرانی ادامه داد: در این حرکت جهادی از همراهی و حمایت خیرین، هیات امنای حسینیه محبان اهلبیت(ع)، بانوان و خانواده‌های آنان، امام جمعه و همه مردم بهره بردیم و همسرم شبانه روز همگام با من و بانوان تلاش کرد تا این فعالیت‌ها به نتیجه برسد.

امام جمعه بردخون نیز در بازدید از کارگاه تولید ماسک گفت: درد و غم‌ها با همه دشواری سپری می‌شود اما حرکت‌های جهادی و ایثارگرانه برای همیشه ماندگار خواهد شد و در ذهن مردم می‌ماند.

حجت الاسلام سیدحسین رکنی‌حسینی با تقدیر از همه متولیان و تلاشگران عرصه سلامت و بانوان تولید کننده ماسک، افزود: برخی کشورها از اداره این بحران عاجزند اما ایران اسلامی با مشارکت مردم و تلاش شبانه روزی همگان به زودی شاهد شکست این ویروس منحوس خواهیم بود.

وی با یادآوری همراهی مؤثر مردم از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون، اضافه کرد: با استعانت از خدای بزرگ و یاری ائمه اطهار و تلاش مسؤولان و همراهی مردم این تهدید نیز به فرصت تبدیل می‌شود و بیش از گذشته روحیه ایثار و ازخودگذشتگی در جامعه نهادینه می‌شود.

اسماعیل خیاط مسؤول هیأت امنای حسینیه محبان اهلبیت(ع) بردخون نیز با تقدیر از بانوان دست اندرکار تولید ماسک گفت: ان شاء الله پس از شکست این ویروس منحوس با همکاری خیرین، این بانوان به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

گزارش: نامجو زحمتکش

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول