اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کرونا | بسته شدن تمام مرزهای زمینی «عدن» در جنوب یمن

در پی اعلام قطعی اولین مورد مبتلا به ویروس کرونا در شرق یمن، عدن از بستن تمام مرزهای زمینی خود به عنوان اقدامی پیشگیرانه خبر داد.

کرونا | بسته شدن تمام مرزهای زمینی «عدن» در جنوب یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جمعه (دیروز) اولین مورد مبتلای قطعی به کووید-۱۹ در شهر «الشحر» استان «حضرموت» در شرق یمن اعلام شد.

بر اساس گزارش «القدس العربی»، در پی اعلام این خبر، مقامات محلی در عدن واقع در جنوب یمن –که دولت مستعفی آن را پایتخت خود معرفی کرده- از بستن تمام مسیرهای زمینی به این شهر به عنوان اقدامی پیشگیرانه خبر داد.  

بر اساس این گزارش، عدن مرزهای مشترک با دو استان «ابین» و «لحج» در سمت شرق و شمال خود دارد و روزانه پذیرای هزاران مسافر از تمام استان‌های یمن است.

علاوه بر آن باید به وجود فرودگاه ، بندر، کشتی‌‌های تجاری متعدد، بانک، بازار و امثال آن در استان عدن اشاره کرد.

دیروز کمیته عالی ملی مقابله با ویروس کرونا (وابسته به دولت مستعفی عبد ربه منصور هادی) بعد از اعلام اولین مورد ابتلا به کرونا، از ثبت ۱۲۰ مورد مشکوک به این ویروس خبر داد.

«مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن هم جمعه شب در واکنش به ثبت اولین مورد مثبت ابتلا به کرونا در یمن گفت که مشاهده کرونا در این کشور توقف جنگ و درگیری ها را حتمی‌تر کرده است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول